رئیس بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر (ع) زاهدان گفت:

اهمیت فیزیوتراپی در حفظ سلامت بیماران هموفیلی

شهنوازی گفت: فیزیوتراپی و بازتوانی از کلیدی‌ترین خدمات حفظ سلامت بیماران هموفیلی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۵۰
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

عبدالواحد شهنوازی، رئیس بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر (ع) زاهدان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: فیزیوتراپی در بیماران هموفیلی منجر به سرعت بخشیدن به روند ترمیم بافت‌های آسیب دیده، کاهش تعداد دوره‌های خونریزی، جلوگیری از تخریب مفصل در اثر خونریزی‌های مکرر و بهبود کیفیت زندگی بیماران هموفیلی می شود.

وی با اشاره به این مطلب که بیش از 950 بیمار مبتلا به هموفیلی تحت پوشش این مرکز هستند، افزود: بطور متوسط ماهیانه 150 بیمار هموفیلی جهت دریافت خدمات در بخش هموفیلی این مرکز پذیرش میشوند.

شهنوازی بیان کرد: ماهیانه 10 بیمار مبتلا به هموفیلی ، با مراجعه به بخش فیزیوتراپی این مرکز، از خدمات فیزیوتراپی بصورت رایگان بهره می برند.

رئیس بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) زاهدان گفت: فیزیوتراپی و بازتوانی از کلیدی‌ترین خدمات حفظ سلامت بیماران هموفیلی محسوب می‌شود.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که بخش فيزيوتراپي اين مركز با كادر متخصص و مجرب و دستگاه هاي مجهز،آماده ارائه خدمات به سایر بیماران با تعرفه دولتی می باشد، ادامه داد: خدمات درمانی برای بیماران هموفیلی بر اساس دستورالعمل بسته خدمتی بیماران خاص، رایگان است.

گفتنی است: بیماری هموفیلی یک اختلال ژنتیکی است که در اثر کمبود فاکتورهای انعقادی خون به وجود می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار