خبرهای داغ:
معاون رئیس جمهور:

گفتمان مقاومت زنده کردن توحید است

دامغان_ معاون رئیس جمهور ضمن بیان اینکه همه کسانی که به دنبال رستگاری عالم و نوع بشر هستند باید در مقابل هر نوع سلطه‌گری ایستادگی کنند، گفت: گفتمان مقاومت زنده کردن توحید است. 
کد خبر: ۹۴۵۹۳۰۳
|
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختتامیه هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در تاریخ ۴ مهرماه که با حضور مهمانانی از ٣۶ کشور دنیا در دانشگاه دامغان برگزار شد، اظهار کرد: اجلاسیه مجاهدان در غربت تقابل گفتمان مقاومت و نظام سلطه است و وقتی می خواهیم در مورد این تقابل سخن بگوییم باید به ریشه‌های این گفتمان بپردازیم. 

قاضی‌زاده هاشمی گام اول سبیل الله را نفی خداهای غیر از الله بیان کرد و گفت: در اسلام یک خدا و یک قدرت مطلق وجود دارد و همه مطیع او هستند و هیچ قدرتی توانایی مقابله با او را ندارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه نظام سلطه به دنبال آفرینش قدرت‌های جدید برای به بندگی کشیدن انسان‌های عالم است، گفت: انسان آزاد آفریده شده و هیچ انسانی از هیچ نژاد، تاریخ و زبانی بر دیگری برتری ندارد و فطرت انسان به دنبال خدا است و فقط خودش را نسبت به او پاسخگو می داند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفتمان مقاومت را زنده کردن توحید دانست و تصریح کرد: تمام کسانی که به دنبال رستگاری انسان هستند و می خواهند رستگاری عالم و نوع بشر را ببینند باید در مقابل هر نوع سلطه‌گری ایستادگی کنند. 

وی خاطر نشان کرد: در قانون اساسی ما دو نوع نفی آمده است، نفی سلطه گری و نفی سلطه پذیری و بدین معنا می باشد که ما نه در پی سلطه بر دیگران هستیم و نه اجازه می دهیم دیگری بر ما سلطه داشته باشد. 

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: امروز پیام امام خمینی (ره) از مرز مذهب، دین، نژاد و زبان عبور کرده و همانند پیام امام حسین (ع) عالمگیر شده است. 

وی در ادامه افزود: حضرت سیدالشهداء (ع) عاشقان زیادی در ادیان مسیحیت، بودایی، هندو و دیگر ادیان دارد و شخصیتی مثل گاندی امام حسین (ع) را مظهر مبارزه خود می داند زیرا پیام سیدالشهداء (ع) این بود که نمی شود انسان آزاده و خداجو در عالم زندگی کند و تحت سلطه ظالمان باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه انسان‌ برای رشد نیاز به استاد و هادی دارد گفت: خداوند پیامبران را راهنمای انسان‌ها قرار داده و خود انسان را هدایت می کند و با این وجود خداوند مانع انتخاب انسان‌ها نشده بلکه او را در مسیر سعادت راهنمایی می کند و این تقابل حق و باطل از ابتدا تا انتهای تاریخ وجود داشته زیرا شیطان و ایادی شیطان برای انتقام از انسان به دنبال انحراف او هستند و چون خود مطرود شده، در پی این است که انسان دچار تکبر و غرور شود و در برابر خداوند قیام کند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: امروز در عرصه‌های داخلی خود می بینیم که برخی افراد و جریان‌ها تصمیم می گیرند در مقابل احکام الهی قیام کنند و این یعنی قیام در مقابل خدا، و در واقع باید گفت یک وجود ارزش تبعیت دارد اینکه او آفریننده انسان است و این پیام بر قلب همه انسان‌های عالم از هر دین و مذهبی می‌نشیند. 

وی با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین بیان کرد: امروز مرز اصلی مبارزه در جهاد تبیین در حوزه رسانه و فضای مجازی است به جهت اینکه واقعیت‌ها بیان شود و غفلت‌ها کنار زده شود.ن

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران ۴٠ سال افتخار داریم که پرچمدار گفتمان مقاومت باشیم و در کنار همه مستضعفان عالم هستیم اگر آنها بخواهند و خود امت‌ها باید مسیر درست را انتخاب کنند.

معاون رئیس جمهور افزود: آینده از آن مستضعفان است و این وعده خداوند است، اگر مستضعفان جهان از مجاهدت خسته نشوند آنگونه که امامان ما خسته نمی شدند و هر چه اتحاد افزون گردد زمان سقوط سلطه‌گران جهان به سرعت فرا می رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها