نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

کنگره میرزا یکی از اولویت‌های فرهنگی استان گیلان است

به گفته نماینده ولی فقیه در استان گیلان تشریح زوایای گوناگون زندگی و مبارزه میرزا کوچک جنگلی و برگزاری کنگره‌ای در خور نام و جایگاه این مبارز نستوه و نهضت جنگل، یکی از مطالبات فرهنگی - اجتماعی مردم گیلان است. 
کد خبر: ۹۴۶۳۶۵۷
|
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در چهارمین گردهمایی ائمه جمعه استان گیلان با بیان اینکه برای بازشناسی و تبیین شخصیت میرزا کوچک خان باید اقدامات لازم اتخاذ شود، اظهار کرد: شخصیت روحانی و مذهبی میرزا کوچک به عنوان رهبر، نهضتی اسلامی، باید به خوبی بازشناسی و جایگاه مذهب در این نهضت تبیین شود. 

وی برگزاری کنگره میرزا کوچک خان را یکی از اولویت‌های فرهنگی استان دانست و افزود: تشریح زوایای گوناگون زندگی و مبارزه میرزا کوچک جنگلی و برگزاری کنگره‌ای در خور نام و جایگاه این مبارز نستوه و نهضت جنگل، یکی از مطالبات فرهنگی - اجتماعی مردم گیلان است. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر نیاز مبرم استان گیلان به شخصیت‌هایی همچون میرزا کوچک خان جنگلی گفت: جامعه امروز ایران اسلامی به الگوهای قابل اتکایی، چون میرزا کوچک جنگلی نیازی وافر دارد. 

فلاحتی با اشاره به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در کشور بیان کرد: دشمنان با تمام ابزار و توان خود از اغتشاشات حمایت کرده و از طرفی همه کسانی که از انقلاب و نظام اسلامی کینه‌های عمیق داشتند به گونه‌ای وارد این میدان شده بودند. 

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه جایگاه ویژه در خصوص جهاد تبیین است، افزود: ائمه جمعه باید با استفاده از جایگاه ویژه نماز جمعه، فضای التهاب بعد از این اغتشاشات را به سوی امنیت هدایت کرده و فضا را با احساس آرامش گره بزنند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار