کارشناس مسائل دینی:

حسن خلق موجب جلب محبت می شود

حجت الاسلام والمسلمین عینعلی علی پور در جمع دانش آموزان دبستان حضرت خدیجه کبری (س) شهر اردل به تشریح فواید حسن خلق و سعه صدر پرداخت.
کد خبر: ۹۴۶۷۳۳۵
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام والمسلمین عینعلی علی پور با حضور در دبستان حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها ) شهر اردل  گفت: دین مقدس اسلام، همواره پیروان خود را به نرم خویی و ملایمت در رفتار با دیگران دعوت می کند و آنان را از درشتی و تندخویی بازمی دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اردل، افزود: قرآن کریم در ستایش پیامبر می فرماید: «اِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ؛ به درستی که تو به اخلاق پسندیده و بزرگی آراسته شدی» و خوب این الگویی برای ما که مدعی مسلمانی هستیم نیز می باشد.

علی پور گفت: حسن خلق و گشاده رویی از برجسته ترین صفت هایی است که در معاشرت های اجتماعی، موجب جلب محبت می شود و در اثربخشی سخن فرد بر دیگران، اثری شگفت انگیز دارد.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی ادامه داد: ازاین رو، خدای مهربان، پیامبران و سفیران خود را از میان انسان های عطوف و نرم خو برگزید تا بتوانند بهتر در مردم اثر بگذارند و آنان را به آیین الهی جذب کنند.

وی گفت: این مردان بزرگ، برای تحقق بخشیدن به اهداف الهی، با بهره مندی از حُسن خلق و شرح صدر، چنان با ملایمت و گشاده رویی با مردم رفتار می کردند که نه تنها هر انسان حقیقت جویی را به آسانی شیفته خود می ساختند و او را از زلال هدایت سیراب می کردند، بلکه گاهی دشمنان را نیز شرمنده و دگرگون می کردند

علیپور در ادامه اضافه کرد: حواسمان باشد که احساسی عمل نکنیم و در مقابل وسوسه شیاطین از راه بدر نشویم .با تمام سختی ها و با داشتن دشمنی مثل شیطان، اگر انسان بتواند با یاد خدا در برابر دشمن مقاومت بکند، دیگر پاداش ها خیلی عجیب به نظر نمی آید.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به روایاتی از معصومین علیهم السلام پیرامون اهمیت دوری از گناه و عفاف و حجاب مطالبی را بیان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار