معاون سیاسی فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع):

رسانه های کشور در مقابل دشمن مواضع متحدی ندارند/ در جنگ نرم جریانی موفق است که روایت اول را بیان کند

معاون سیاسی فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: یکی از نکاتی که در جنگ نرم وجود دارد بحث روایت سازی است؛ جریانی می تواند موفق باشد که روایت اول را بسازد به تعبیری اگر در 48 ساعت اول بتوانید پیام و روایت درست را به مردم منتقل کنید موفق هستید.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۹۱
|
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹

سرهنگ علی طزری در گفتگو با خبرنگار ما تاکید کرد: ما نیاز به مرکز قوی داده پردازی در حوزه رسانه داریم که بتواند در حوزه هم افزایی و ایجاد وحدت رویه در رسانه ها فعالیت کند.

وی بااشاره به اینکه در کشورهای آمریکا و ترکیه و سایر کشور ها در حوزه فضای رسانه ای شاهد یک وحدت رویه هستیم؛ خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما این وحدت رویه وجود ندارد و با توجه به اتفاقات و اغتشاشات اخیر خلاء این مهم در کشور احساس می شود که امیدواریم مجلس و دولت توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشند.

 

سرهنگ  طزری اظهار داشت: یکی از نکاتی که در جنگ نرم وجود دارد بحث روایت سازی است . لذا جریانی می تواند موفق باشد که روایت اول را بسازد به تعبیری اگر در 48 ساعت اول بتوانید پیام خودتان و روایت درست را به مردم منتقل کنید   موفق هستید اما متاسفانه ما در برخی از بحران ها در  حوزه رسانه  مشکل داشته ایم و نتوانسته ایم روایت درست را منتقل کنیم و با این دیکتاتوری رسانه ای هم که در حال حاضر وجود دارد دشمن پیش دستی کرده و روایت سازی می کند.

 یکی از کارهای اساسی که دشمن امروز در حال انجام آن است روایت سازی دروغ و جعل اخبار است که ما در اتفاقات اخیر بسیار شاهد آن  بوده ایم. یکی از برنامه های منافقین، سلطنت طلب ها و جریان اعتدال، شبکه های ماهواره ای و مراکزی که در این حوزه فعالیت می کنند در حوزه روایت سازی است . یکی از اقداماتی که منافقین در کمپ  آلبانی «تیرانا» انجام می دهند همین موضوع روایت سازی است و   اینجاست که رسانه نقش مهم خودش را نشان می دهد.  در حوزه رسانه ما باید  یک مرکز ثقل داشته باشیم که با هم متحد باشند اما بعضا ما در داخل کشور شاهد هستیم که رسانه ها  مواضع متحدی     ندارند.

وی با تاکید بر موضوع جهاد تبیین، تصریح کرد: یکی از اقدامات موثری که می تواند توطئه دشمن را در جنگ رسانه ای و ترکیبی خنثی کند جهاد تبیین است. حضرت آقا نیز بارها در این خصوص تاکید کرده اند که یکی از اینها نقش رسانه است و رسانه ها باید  روایت و واقعیت اول را بیان کنند تا   دشمن نتواند واقعیات را تحریف  و از این موضوع بهره برداری کند.

طزری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اختلاس و فسادهایی که وجود دارد گفت: آنچه که واقعیت است و وجود دارد با چیزی که حس می شود اینطور نیست از همین حوزه فساد هم روایت کذبی را از واقعیت  انتشار می دهند به عنوان مثال در اختلاس 3000 میلیاردی خیلی از مردم ما هنوز نمی دانند که آن پول باضافه جریمه آن، هم  به خزانه برگشت و یک نفر هم اعدام شد و چند نفر هم محکوم شدند از یک جهت دیکتاتوری رسانه اجازه نمی دهند اقدامات مثبت و بعضی از کارهای مثبتی که در این حوزه انجام شده به گوش مردم برسد از طرفی هم بعضی از دستگاه های متولی مبارزه با فساد هم متاسفانه در اطلاع رسانی ضعف دارند و دشمن هم از این موضوع استفاده می کند و اینگونه مطرح می کنند که فساد به صورت سیستمی است در حالی که این موضوع اصلا صحت ندارد هرچند همین مقدار هم زیاد است و باید یک عزم جدی برای مبارزه با فساد بوجود بیاید.

گفتگو/ علی اشرف خانلری

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار