خبرهای داغ:

کارگاه کنترل خشم و خودشناسی در میاندرود

کد خبر: ۹۴۷۷۵۹۰
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

 ابه گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان

 کارگاه کنترل خشم و خودشناسی در میاندرود

کارگاه کنترل خشم و خودشناسی توسط روانشناس برای دانش آموزان (طرح شهید بهنام محمدی) در مدرسه شهید آهنگر دارابکلا شهرستان میاندورود به همت حوزه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سپاه ناحیه میاندرود برگزار شد.
برگزاری کارگاه ها با مضمون و محتوای مهارت خودآگاهی و انجام تکنیک های مرتبط با این مهارت با دانش آموزان مدرسه جهت کمک و هدف افزایش انگیزه، شناخت خود،و هویت یابی دانش آموزان و افزایش نمرات و کاهش اضطراب در طی چندین جلسه توسط روانشناس آتنا طالبی دارابی تدریس شده است.
طالبی عنوان کرد:خودآگاهی اولین مهارت هوش هیجانی و اساس رسیدن به کنترل رفتار است. با رسیدن به خودآگاهی ما به درک شفاف و صحیحی از شخصیت خود، نقاط ضعف، نقاط قوت، افکار، باور‌ها، انگیزه‌ها، هیجانات و سبک ارتباطی خود می‌رسیم.
دارابی تسریع کرد:تکنیک هنر درمانی برای کاهش اضطراب و افزایش تمرکز در این کارگاه انجام شد.به این صورت که به دانش آموزان گفته شد لطفاً چشمان خود را ببندید و به آخرین خاطره و یا اتفاق بد فکر کنید، تمرکز کردند و تنفس دیافراگم را انجام دادند همزمان یک موسیقی بی کلام کاملا ملایم جهت تمرکز حواس در محیط کلاس پخش شد بعد از انجام این تمرین چشم ها را باز کردند و به دانش آموزان گفته شد هر آنچه که در ذهن دارند به صورت یک داستان نیمه تمام با سه رنگ اصلی قرمز زرد و آبی روی برگه آچار طراحی کنند نتیجه بسیار جذاب و شنیدنی و دیدنی بود. وی ادامه داد:در پایان از آنان خواسته شد برای هفته آتی نمرات خود را یادداشت کرده و میزان اضطراب خود را بنویسند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار