مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت: در هر مدرسه حداقل ۴ الی ۵ معلم انقلابی باید پای کار داشته باشیم تا با تاثیرگذاری خود، جهاد تبیین پیش برده شود. 
کد خبر: ۹۴۸۱۱۶۲
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

خدا لعنت کند کسانی که آموزش و پرورش را سیاسی کردند/در هر مدرسه باید حداقل ۴ تا ۵ معلم انقلابی باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی صابرماهانی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان صبح امروز در نشست تخصصی تعلیم و تربیت بسیج فرهنگیان اظهار کرد: آموزش و پرورش نسلی را تربیت میکند که آینده و مقدرات کشور را در دست خواهد گرفت. اگر از آموزش و پرورش به عنوان دستگاه انسان سازی یاد کنیم، صحبت گزافی مطرح نکرده ایم. و وقتی نگاه بلند حضرت آقا را در مورد معلم می‌بینیم، آن وقت جایگاه بسیج فرهنگیان مشخص می‌شود.

وی افزود: ما مسئولیت سنگینی بر دوش داریم چراکه با دشمنی خونخوار طرف هستیم؛ دشمنی که به هر صورت نمی‌خواهد ما را ببیند و جنگ ترکیبی و شناختی علیه ما به راه انداخته است.

صابرماهانی راه مقابله با دشمن را جهاد تبیین دانست و گفت: البته ذهن‌ها مقداری زخمی شده و مقداری از نگاه‌ها تغییر کرده است اما با جهاد تبیین می‌توانیم با دشمن مقابله کنیم. اگر متوجه راه ارتباطی خوب باشیم، بلد باشیم، ان‌شاالله موفق خواهیم شد.

وی گفت: در هیچ‌ سالی مثل امسال، حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان را شاهد نبودیم و همچنین مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی واقعا با شکوه بود. مردم نسبت به آرمان‌های انقلاب، وفادارند و این موضوع، نعمت بزرگی است.

صابرماهانی تاکید کرد: باید این انقلاب را به نسل بعدی تحویل بدهیم و آن‌ها هم همینگونه باید از انقلاب دفاع کنند چراکه بزرگ‌ترین حربه‌ای که دشمن علیه انقلاب دارد، دروغ پراکنی است.

وی با اشاره به اینکه امروز نباید از مدرسه غافل شویم و مدرسه است که سنگر اصلی ما است تاکید کرد: در هر مدرسه حداقل ۴ تا ۵ معلم انقلابی باید پای کار داشته باشیم تا با تاثیرگذاری خود، جهاد تبیین پیش برده شود. 

صابرماهانی اضافه کرد: پنج‌شنبه‌های تبیین را در برخی استان‌ها راه اندازی کردیم. ما از آموزش و پرورش غفلت کردیم و نتوانستیم رسالت‌مان را انجام دهیم اما امروز باید با عزم جدی‌تر، کارمان را دنبال کنیم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان اظهار کرد: دشمن، تمام تلاش خود را می‌کند تا نسل جوان ما را از انقلاب جدا کند؛ پس ما باید بحث‌ها را گفت‌وگومحور پیش ببریم. در جنگ ترکیبی دشمن، باید به صورت ترکیبی کارها را جلو برویم. 

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین در مدارس، نگاه ترکیبی کار را بیشتر پیش خواهد برد گفت: نباید از منزلت معلم غافل شویم. کار ارزشمندی را دولت انجام داد که رتبه‌بندی معلمان را به نتیجه رساند. امروز انگیزه‌بخشی به معلم و توانمند‌سازی معلمان، حائز اهمیت است.

صابرماهانی تصریح کرد: خطی غربگرا به دنبال این بود که آموزش و پرورش را از ما بگیرد و وقتی که ورودی دانشگاه فرهنگیان را از ۳۰ هزار نفر به ۳ هزار نفر رساند، یعنی در بعضی از زمینه‌ها موفق بودند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان به لزوم استفاده از بستر‌های آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: امروز، بسیج فرهنگیان دیگر در حاشیه نیست و بسیج، متن کار است. خدا لعنت کند کسانی که آموزش و پرورش را سیاسی کردند چراکه از جمله ابلاغیه‌های حضرت آقا، این بود که آموزش و پرورش نباید سیاسی شود.

ت-۹۶۰۶

انتهای  پیام/

ارسال نظرات