مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز:

بانوی ایرانی مظهر نجابت، شجاعت و ایمان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز بانوی ایرانی را مظهر نجابت، شجاعت و ایمان دانست و گفت: این بانوان الگوهایی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) دارند.
کد خبر: ۹۴۸۲۹۸۸
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بانوان ایرانی الگوهایی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) دارند، گفت: زنان ایرانی وقار و عظمتی دارند که کمتر بانویی در طول تاریخ از آن برخوردار بوده است.

بانوی ایرانی مظهر نجابت، شجاعت و ایمان است

وی این شکوه و عظمت را به واسطه ایمان و توسل قوی این بانوان و برگرفته از مکتب فاطمی و سیره عملی حضرت زهرا (س) دانست و مطرح کرد: یکی از شکوهمند‌ترین عرصه‌های حضور زنان ایرانی در طول تاریخ‌، دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است. زن ایرانی مظهر نجابت، شجاعت و ایمان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به خلق حماسه های عظیم بر پایه مشارکت اجتماعی و همبستگی ملی توسط بانوان ایرانی در دوران دفاع مقدس افزود: بانوان در هر شهر و روستایی در دسته‌های کوچک و بزرگ اقدام به تهیه اقلام خوراکی و خواندن ادعیه برای پیروزی رزمندگان اسلام می‌کردند.

سردار اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد بیشترین حضور اجتماعی زنان در جامعه هستیم، اظهار کرد: میزان حضور اجتماعی، سطح تحصیلات و اثر‌گذاری زنان ایرانی در سطح جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در طول تاریخ کم نظیر بوده و این مسأله‌ای است که دشمنان علاقه‌ای به انتشار آن ندارند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد ایمان زن ایرانی را از او بگیرد، عنوان کرد: اقتدار، صلابت و وقار بانوی ایرانی در گرو ایمان قوی اوست و به همین دلیل زنان ایرانی با هوشمندی نباید اجازه دهند ایمان و نجابت آن ها توسط برخی رسانه‌های بیگانه خدشه‌دار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر اینکه باید با دخترانمان پدرانه و دلسوزانه گفت‌وگو کنیم، تصریح کرد: مسئولیت پدران و مادران و خانواده‌ها در ارتباط موثر با جوانان و راهنمایی آن ها بسیار حائز اهمیت است.

سردار اسلامی اضافه کرد: در این میان ارتباط عاطفی پدران با دختران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ چنانچه خانواده‌ای از چنین ارتباط مستحکمی برخوردار باشد، بدون تردید از سلامت فکری، عاطفی و اخلاقی برخوردار است و می‌تواند الگویی برای همه جامعه باشد.

وی با تاکید بر ضرورت گفت‌وگوی دوستانه و صمیمانه مسئولان فرهنگی و آموزشی با جوانان و به ویژه دختران دانش‌آموز و دانشجو خاطرنشان کرد: باید برای دخترانمان در سطح جامعه پدری کرده و با زبانی پدرانه با آن ها گفت‌وگو کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز افزود: این یکی از مهمترین وظایف نظام آموزشی و ارگان‌های فرهنگی است که باید بستر گفت‌وگو و فهم متقابل نسل جوان کشور به ویژه بانوان و دختران با مسئولان فرهنگی و آشنایی آن ها با ارزش‌ها و معارف اخلاقی، انسانی و اسلامی فراهم شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار