اقدام شایسته بانک ایران زمین در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه

داوری سوگواره عکس محرم به مرحله نهایی رسید

این فرهنگ سازی ها علاوه بر آنکه می تواند مرجعیت نهادها در عرصه اجتماعی را تثبیت کند، می تواند به افزایش سطح فرهنگ عمومی کمک کرده و حتی آن وظایف اصلی را نیز تحت الشعاع قرار دهد.
کد خبر: ۹۴۹۶۶۳۱
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

یکی از مهم ترین وظایف دستگاه ها و مراجع بزرگ حقیقی و حقوقی در جامعه ، علاوه بر انجام بهینه فعالیت های روزمره ، فرهنگ سازی است . این فرهنگ سازی ها علاوه بر آنکه می تواند مرجعیت نهادها در عرصه اجتماعی را تثبیت کند، می تواند به افزایش سطح فرهنگ عمومی و استفاده درست از موقعیت های اجتماعی کمک کرده و حتی آن وظایف اصلی را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

از اینرو است که در جامعه ما هم نهادها ، افراد و ساختارهای مختلف سیاسی، هنری ، اقتصادی و اجتماعی و حتی بسیاری از عناصر حقیقی مورد اقبال در جامعه، به وظیفه شناسی نسبت به این مسئولیت خطیر مبادرت کرده و در جهت ارتقای سطح فرهنگی جامعه قدم های مثبت و زیبایی برداشته اند.

 از جمله این نهادها، بنگاه های اقتصادی اند که به دلیل مراجعه هر روزه مردم به آن ها، مورد توجه عموم جامعه واقع شده و از اینرو نوع رفتارهای آنان ، توانسته تاثیرات قابل ملاحظه ای در سطح آگاهی بخشی ها، یا رویکردها و رفتارهای جامعه بگذارد.

در این بین بانک ایران زمین هم به عنوان یک قطب بزرگ اقتصادی در کشور و میان شبکه بزرگ بانکی، در اقدامی قابل تحسین و مسئولیت شناسانه، چند سالی است که در ایام ماه محرم و شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام، اقدام به برگزاری سوگواره عکس محرم می نماید. این اقدام فرهنگی در راستای تلاقی هنر، اقتصادی، فرهنگ و اطلاع رسانی اقدامی درخور و شایسته است که مورد استقبال عموم جامعه نیز واثع شده است.

 در این راستا ششمین سوگواره محرم نیز به مرحله داوری نهایی و اعلام نتایج آثار رسید.

بر این اساس اعلام شد که در این دوره تعداد ۱۶۴۸ عکس در بخش دوربین و تعداد ۹۰۸ عکس در بخش موبایل جمعاً ۲۵۵۶ عکس در دبیرخانه سوگواره ثبت شد.

در مرحله اول داوری آثار ارسالی ۲۹ عکس برگزیده در بخش دوربین و ۹ عکس برگزیده در بخش موبایل انتخاب شدند.

به منظور راستی آزمایی آثار ارسالی با عکاسان آثار برگزیده تماس گرفته شد و اصل آثار با مشخصات دریافت شد.

در مرحله دوم از آثار برگزیده تعداد ۳ عکس در هر بخش به عنوان نفرات اول تا سوم و تعداد ۵ عکس در هر بخش به عنوان عکس های برتر توسط داوران انتخاب و به عنوان برندگان ششمین سوگواره ایران زمین اعلام خواهد شد.

تاریخ اعلام برندگان نهایی ششمین دوره سوگواره عکس محرم ایران زمین هم زمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) روز شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ صورت می گیرد.