مسئول مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی اعلام کرد:

ساخت 100 واحد مسکونی و مرمت 100 خانه آسیب دیده از زلزله اخیر شهرستان خوی و ایجاد 100 شغل پایدار در منطقه

مسئول مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور در حاشیه بازدید از روند پیشرفت بزرگترین پروژه عمرانی در مناطق زلزله زده خوی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از این پروژه بزرگ جهادی به سرانجام رسیده است.
کد خبر: ۹۵۴۶۱۹۶
|
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

مهدی رفیعی با اشاره به وقوع زلزله۵/۹ ریشتری در عمق ۷ کیلومتری زمین در شهرستان خوی در هشتم بهمن ماه سال ۱۴۰۱  گفت: در این زمین لرزه به بیش از ۷۰ روستای تابعه این شهرستان خسارات جدی وارد شد که از همان ابتدای انتشار این خبر از طریق رسانه ها جهادگران مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور و قرارگاه جهادی امام رضا(ع)  استان تهران با ارسال کمک های مردمی به یاری هموطنان خود شتافتند ، اما از آنجایی  که آثار خسارت های به بار آمده   زیاد بود این جهادگران از پای ننشستند و تصمیم گرفتند با پیشی گرفتن از همه گروه ها و نهادهای خدمت رسان ، نسبت به ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی بصورت درجا سازی و مرمت و بازسازی ۱۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده دیگر و همچنین در زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده های آسیب دیده از زلزله دست به کار شوند .

   مسئول مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از این پروژه بزرگ جهادی به سرانجام رسیده است و ان شاءالله تا حدود یکماه آینده واحد های ساخته شده تحویل سرپرست خانوار های آسیب دیده خواهد شد.

وی در این بازدید که با حضور جهادگران مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور و قرارگاه جهادی امام رضا.ع.  استان تهران و خانم دکتر شاهرخی رئیس   بنیاد ایفا  از منازل ساخته شده و در حال نوسازی در بخش فیرورق شهرستان خوی انجام شد ، افزود: در کنار این پروژه بزرگ جهادگران این مجموعه جهادی در بصورت مدون گروه های جهادی خود را در قالب گروه های تخصصی پزشکی جهت غربالگری و درمان اهالی این مناطق  ، گروه های فرهنگی و هنری و زیباسازی  جهت اجرای برنامه های شاد فرهنگی در مناسب های مختلف و همچنین مرمت و زیباسازی مدارس بهمراه توزیع بسته های کمک معیشتی   به این مناطق اعزام کرده اند.

 در این بازدید عبدالله اصغری، مسئول عمران و اشتغال مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور و قرارگاه جهادی امام رضا(علیه السلام) استان تهران نیز اظهار داشت: مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور و قرارگاه جهادی امام رضا(علیه السلام) استان تهران از ابتدای زلزله خوی به کمک زلزله زدگان شتافتند و در ادامه با همکاری و همت بنیاد ایفا (بنیاد حمایت از توسعه پایدار مناطق محروم) ساخت 100 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر افراد نیازمند را آغاز کردند. این پروژه از 17 فروردین آغاز شده و ان شاءالله تا پایان آبانماه امسال به  پایان خواهد رسید .

وی افزود: کل هزینه ساخت نیز بالغ بر 50 میلیارد تومان است که توسط قرارگاه مشترک، مردم ، خیرین و نهادهای خدمات رسان تأمین می شود.

 هادی جهانگیری مسئول قرارگاه جهادی امام رضا.ع.  استان تهران نیز با بیان اینکه در کنار ساخت یکصد واحد مسکونی بصورت درجاسازی برای منازلی که تخریب بالایی داشته اند ، مرمت و بازسازی و مقاوم سازی  100 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله و احیاء و ایجاد 100 شغل پایدار از دیگر برنامه های جهادگران این قرارگاه مشترک در شهرستان خوی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال، اولویت ما احیا و تقویت مشاغل آسیب دیده است، افزود: مشاغلی که تاکنون برای خانوارهای آسیب دیده از زلزله ایجاد شده و در حال انجام است در زمینه های مختلفی از قبیل میوه خشک کنی، قالی بافی، عصاره گیری و خشک کردن گیاهان دارویی و عرقیات و... است و در نظر داریم همه این مشاغل را  در قالب یک تعاونی  روستایی ساماندهی کنیم.

مهدی رفیعی مسئول مرکز جهادی نیکوکاری طلایه داران ظهور نیز گفت : جهادگران ما در حوزه اشتغال تا 2 یا 3 سال متوالی نیز در منطقه بصورت مستقیم و غیر مستقیم حضور دارند و از مشاغل ایجاد شده حمایت و نظارت می‌کنند و مشاوره می دهند تا ان شاءالله بتوانند این مشاغل را در منطقه پایدار و تثبیت نمایند.

 در حاشیه این بازدید نشست خبری  با همت اصحاب رسانه  و حضور مهدی رفیعی مسئول مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور و خانم سارا شاهرخی مسئول بنیاد ایفا و هادی جهانگیری مسئول قرارگاه جهادی امام رضا.ع.] استان تهران در پروژه سازندگی خوی برگزار شد و بر ضرورت تسریع در انجام این پروژه با هم‌افزایی سایر نهاد ها و دستگاه های خدمت رسان تاکید کردند تا بتوان  هر چه زودتر و  با سرعت بیشتری منازل  ساخته شده  تحویل مردم محترم این شهرستان گردد.

  خانم سارا شاهرخی در خصوص بنیاد ایفا بیان کرد  : این بنیاد در راستای ایجاد اشتغال، کاهش فقر و کمک به مناطق محروم  فعالیت های گسترده ای را در برنامه های دراز مدت خود داشته   و تاکنون طرح های متعددی را در این عرصه ها به ثمر رسانده است.

وی افزود : اشتغالزایی، فراهم کردن پوشاک و لوازم التحریر در آغاز سال تحصیلی، اهدای اسباب بازی به کودکان، تامین هزینه های درمان بیماران کم برخوردار ، تدریس داوطلبانه و ساخت واحد های مسکونی از جمله خدمات بنیاد ایفا در مناطق محروم است. این بنیاد همچنین در راستای کمک به کارآفرینان و راه اندازی مشاغل خرد   به ارائه تسهیلات، مشاوره و آموزش مهارت های شغلی با یک تیم پر انگیزه، جوان و متعهد اقدام کرده است.

 همچنین هادی جهانگیری با اشاره به اینکه مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور کشور و قرارگاه جهادی امام رضا(علیه السلام) استان تهران با هدف محرومیت زدایی و امداد رسانی به اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار کشور عزیزمان و در راستای جهاد پیشرفت و خدمت در سال 1390 آغاز به کار کرد، خاطرنشان کرد: این مرکز درعرصه های مختلف سازندگی عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، آموزش فعالیت های گسترده ای دارد؛ از جمله: اهدای جهیزیه، توزیع بسته های ارزاق، لوازم التحریر و فعالیت های سازندگی در قالب برپایی اردوهای جهادی و ساخت، مرمت و بازسازی مدارس، مساجد و منازل نیازمندان در مناطق مختلف محروم کشور مانند سیستان و بلوچستان، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و شهرستان های استان تهران، خدمات در تمام عرصه های پزشکی و نیز دندانپزشکی در مناطق محروم، برگزاری پویش های اجتماعی و فعالیت های فرهنگی، مذهبی به ویژه برپایی موکب اربعین در کربلای معلی فعالیت می‌نماید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار