خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

دانشجویان با برگزاری تریبون آزاد و تبیین‌گری برای افزایش مشارکت انتخابات نقش‌آفرینی کنند

استاندار خراسان جنوبی گفت: از دانشجویان فرهیخته انتظار است که با برگزاری تریبون‌های آزاد و تبیین‌گری برای افزایش مشارکت انتخابات نقش‌آفرینی کنند.
کد خبر: ۹۵۵۹۳۲۹
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار با تشکل‌های دانشجویی استان، اظهار کرد: اگر  توفیقاتی در کشور رقم خورده شک نکنید که تفکر انقلابی و بسیجی حاکم بوده است.

استاندار با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی به اقصی نقاط جهان انتقال یافته، تصریح کرد: اگر گروه کوچک شبه‌نظامی حماس در مقابل صهیونیست ایستادگی و مقاومت می‌کند به تأسی و الگوگیری از تفکر بسیجی است.

وی با اشاره به مطالبات دانشجویی در این دیدار خاطرنشان کرد: جلسه تخصصی دانشجویان با معاونت اقتصادی، عمرانی و سیاسی استانداری برای پاسخ به سؤالات و مطالبه دانشجویان برگزار خواهد شد.

قناعت با تأکید بر اینکه با امنیتی شدن فضا‌های دانشگاه به شدت مخالف هستیم، عنوان کرد: پرچم مطالبه‌گری باید در دست دانشجویان انقلابی و بسیجی باشد.

استاندار با ذکر این نکته که بسیج محدود به زمان و جغرافیای خاصی نیست، متذکر شد: اگرچه برخی روشنفکران بسیج را به دوران دفاع مقدس محدود کردند، اما بعد از آن دوران هم به کمک آموزه‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف به میدان آمده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت انتخابات، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای امسال، ۱۱ ماه مانده به انتخابات پرونده آن را باز کردند.

قناعت با بیان اینکه کاهش مشارکت، رمز فتنه دشمن در انتخابات پیش‌رو است، تصریح کرد: ایران در رده‌های نخست جدول رقابت عرصه‌های بین المللی است  به همین دلیل مشارکت در انتخابات آن برای  آمریکا و کشور‌های اروپایی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه از دانشجویان فرهیخته انتظار است که با برگزاری تریبون‌های آزاد و تبیین‌گری برای افزایش مشارکت انتخابات نقش‌آفرینی کنند، گفت: رقابت و مشارکت در انتخابات معطوف به مثلث سه ضلعی حاکمیت، مردم و نخبگان است.

استاندار با اشاره به اینکه باید مسئولان در حوزه‌های مختلف پاسخگوی دانشجویان باشند، تأکید کرد: برگزاری تریبون آزاد دانشجویی جدی گرفته شود و مسئولان دانشگاه همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

قناعت از دعوت و حضور اساتید و مهمان‌های متعدد کشوری برای سخنرانی و گفتگو در جمع دانشجویان استان استقبال کرد و یادآور شد: جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه‌ها و استانداری برای تأمین اعتبار مورد نیاز اعزام هزار و ۷۰۰ دانشجوی استان به اردوی راهیان نور برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است؛ عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه به دانشجویان، امنیتی شدن جو در مطالبات دانشجویی در شهرستان‌ها، حمایت مالی برای اعزام دانشجویان به راهیان نور، همکاری مناسب برای برگزاری تریبون آزاد در موضوع‌های انتخابات، تداوم و حضور استاندار و معاونان استانداری در دانشگاه‌ها، دعوت برای حضور مسئولان کشوری و رجال سیاسی در مناسبت‌های مختلف به ویژه روز دانشجو در دانشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت دانشجویان بومی و غیربومی برای اجرای طرح جوانی جمعیت، استفاده از نیرو‌های جهادی در عرصه سیاست‌گذاری، توجیه مسئولین دستگاه‌های اجرایی برای همکاری نیرو‌های جهادی، توجه به ظرفیت گروه‌های جهادی بومی، تخصصی کردن فعالیت نیرو‌های جهادی، دولتی کردن دانشگاه فرهنگیان، گسترش عدالت اجتماعی با توجه به فرمایشات رهبری، پیگیری مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی قائن به دانشکده علوم پزشکی، انتقاد از عدم اختصاص سهمیه به بسیج دانشجویی در دیدار اخیر مردم استان با رهبر معظم انقلاب، درخواست نشست صمیمی با دانشجویان اتباع، درخواست واگذاری زمین برای ساخت مسکن ملی از جمله درخواست‌ها و مطالبات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در نشست ۳ ساعته با استاندار خراسان جنوبی بود.

انتهای‌ پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار