جریان برق نیروگاه ۲۰ مگاواتی مشگین‌شهر وارد مدار شد

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر گفت: جریان برق نیروگاه ۲۰ مگاواتی سی اچ پی این شهرستان به طور آزمایشی وارد مدار شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۲۸۸
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

جریان برق نیروگاه ۲۰ مگاواتی مشگین‌شهر وارد مدار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، شهرام محمدی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروگاه سی اچ پی (فرجام) مشگین‌شهر یکی از مدرن‌ترین نیروگاه‌های جهان است که ۲ مدل انرژی تولید می‌کند.

وی ادامه داد: در این نیروگاه‌ها یک انرژی تحویل گرفته شده و ۲ مدل انرژی الکتریکی و انرژی حرارتی تولید می‌شود و در جنب آن مجموعه‌های ورزشی از جمله استخر، سونا، جکوزی و نیز گیاهان گلخانه‌ای و صیفی‌جات گلخانه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: نیروگاه ۲۰ مگاواتی مشگین‌شهر جزو بروزترین نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تولید پراکنده است که در مشگین‌شهر تاسیس شده است.

وی افزود: در طرحی که استانداری و اداره کل امور روستایی استانداری اردبیل برای نیروگاه‌های مقیاس کوچک برای ورود دهیاری‌های استان آغاز کرده بر تولید برق، اشتغال‌زایی و توانمندسازی دهیاری‌ها تاکید شده است.

فرماندار مشگین‌شهر به بازدید تعدادی از دهیاران شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر از نیروگاه فرجام مشگین‌شهر اشاره و هدف از این بازدید را الگوبرداری برای راه‌اندازی نیروگاه در مقیاس‌های یک تا سه مگاوات در روستاهای استان ذکر کرد.

به گفته وی، اداره کل امور روستایی استانداری اردبیل برای راه‌اندازی نیروگاه‌های سی اچ پی و نیروگاه‌های تولیدکننده برق از نور خورشید تسهیلات خوبی از جمله اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال با هشت درصد بهره در نظر گرفته است.

وی افزود: علاوه بر این انواع تسهیلات بانکی هم منظور شده تا دهیاری‌های استان طرح‌های یک مگاوات و سه مگاوات اجرا کنند.

نیروگاه CHP مخفف عبارت (Combined Heat and Power) یکی از روش‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی است که در آن برق و حرارت به طور همزمان تولید می‌شود.

ارسال نظرات