خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: نگاه به تولید و اقتصاد باید مبتنی بر ارزش‌ها باشد.
کد خبر: ۹۵۷۶۴۲۷
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی در اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مدیران و فعالان حوزه اقتصادی در سالن همایش اداره کل استاندارد کرمانشاه برگزار شد با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: ۴۵ سال پیش کسی فکر نمی‌کرد ایران امروز جزو یکی از کشورهای برتر دنیا در علوم دفاعی باشد.

وی افزود: ایران اسلامی امروز به جایی رسیده است که نه تنها ماهواره و ماهواره‌بر می‌سازد و بلکه خودش این ماهواره را در مدار قرار می‌دهد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اضافه کرد: بسیاری از کشورها توانایی ساخت ماهواره را دارند اما تنها چند کشور می‌توانند این ماهواره‌ها را در مدار قرار دهند که ایران اسلامی با اتکا به دانش و خودباوری جوان این کشور به این علم دست یافته است.

ریحانی با تاکید بر اینکه در اوایل پیروزی انقلاب کسی باور نمی‌کرد ایران امروز با تکیه بر نیروی خودباوری در رده برترین‌های دنیا در حوزه‌های مختلف قرار بگیرد، ادامه داد: امروز نگاه و توجه به علم و کاربرد دانش در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… زندگی انسان بسیار افزایش پیدا کرده است و با توجه به رشد روزافزون علوم اگر نتوانیم عرصه‌های زندگی خود را بر پایه علم ببندیم یقیناً رویکرد ما در همه زمینه‌ها ابتر خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه درون‌زا بودن، تولید داخلی و توجه به نقش ارزش‌ها در تولید از مؤلفه‌های اصلی شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: امروزه توسعه شرکت‌ها، کارخانه‌ها و بسترهای اقتصادی در کشور با دانش بنیان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی مسیر است.

ریحانی با اشاره به دستاوردهای بی‌نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا، تاکید کرد: آن چیزی که توسط جوانان این مرز و بوم و با تکیه بر نیروی خودباوری تولید و ساخته شده مهم است چرا که ما با وجود چالش‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی و تحریم‌ها و مناقشات داخلی و خارجی کشورهای همسایه قرار داشتیم به این نقطه رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با وجود این شرایط به لحاظ پیشرفت بسیار جلوتر از دیگر کشورها قرار دارد، گفت: با انگیزه‌های مادی و نگاه غربی به تولید نپرداختیم، بلکه نگاه ما به تولید با انگیزه انسانی و اعتقادی بوده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در خواندن و نوشتن در رده کشورهای متوسط قرار داشتیم، اما امروز به لحاظ رشد علمی در دنیا جایگاه یازدهم و در منطقه غرب آسیا جایگاه نخست را داریم.

ریحانی با بیان اینکه بسترهای علمی به بسترهای اقتصادی نیز تبدیل شده است، افزود: اگر علمی به عمل و ثروت تبدیل نشود به هیچ دردی نمی‌خورد، لذا امروز نگاه سیاست اقتصاد مقاومتی توجه به بسترهای دانش بنیان است.

وی بیان کرد: حرکت‌های اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان موجب افزایش تولید، بالا رفتن رقابت در عرصه‌های داخلی و خارجی و صادرات کالاهای مبتنی بر تولیدات دانش بنیان خواهد بود.

ریحانی گفت: اگر نگاه به درون و توجه به جوانان این کشور نمی‌بود و صرفاً نگاه و دستمان به سمت غرب بود، آیا امروز می‌توانستیم با افتخار و سر برافراشته در مقابل جهان ظلم و استکبار حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر نگاه به تولید و اقتصاد مبتنی بر ارزش‌ها و اعتقادها باشد اثرگذار است و در همه عرصه‌های تولید از جمله نظامی و اقتصادی باعث ترقی و پیشرفت خواهد بود.

ریحانی با بیان اینکه موازنه قدرت در دنیا تغییر پیدا کرده است، افزود: بودجه نظامی آمریکا در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد دلار معادل بودجه نظامی همه کشورهای دنیا بود اما در مقابل یمن که به لحاظ عِده و عُده در دنیا جز موازنه قدرت اصلاً قلمداد نمی‌شود تنها با قدرت اعتقادی زمین گیر و خار کرده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در دنیا باید جایگاه برتر را به لحاظ افزایش و کیفیت تولید، اقتصاد مقاومتی با نگاه درون را داشته باشیم، گفت: امروز روسیه به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای دارای پدافند نظامی دنیا، نگاهش به کمک و آموزش از سوی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی آمریکا، ناتو و کشورهای مختلف جلوی خرید و ورود پدافند اس ۳۰۰ را به ایران گرفتند و با گذشت چند سال بالاخره این پدافند را به ما دادند اما امروز به جایی رسیدیم که تجهیزات نظامی متحرک می‌سازیم.

ریحانی ادامه داد: امروز پهپادهایی در دنیا تولید می‌کنیم که با هوش مصنوعی هزاران کیلومتر را طی و مصداق مورد نظر را پیدا می‌کند و بین هزاران مصداق آن هدف مشخص شده را می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان الگو شدن ایران اسلامی در همه عرصه‌ها واهمه دارند، خاطر نشان کرد: تحریم‌ها خیلی باعث عقب افتادگی کشور نمی‌شود، بلکه نگاه غیر متعهدانه در تولید، صنعت، اقتصاد و… است.

ریحانی با تاکید بر نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی، خودباوری، تصریح کرد: این جشنواره با هدف حمایت از تولید است اما تولیدکنندگان باید تولیدات و کالاهای با کیفیتی در اختیار مصرف کنندگان داخلی قرار بدهند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی برتر در راستای اقتصاد مقاومتی با اهدا لوح تقدیر و قدردانی شد.

ارسال نظرات