خبرهای داغ:

مخترعی که مدال جهانی‌اش را به شهدای غزه و مردم مظلوم فلسطین اهدا کرد

در این مسیر یک شبه نمی‌شود به موفقیت رسید و شاید هم صد بار شکست بخوریم اما برای ساخت یا اختراع یک وسیله هیچ وقت نامید نمی شویم.
کد خبر: ۹۵۷۷۹۰۰
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲

مخترعی که مدال جهانی‌اش را به شهدای غزه و مردم مظلوم فلسطین اهدا کرد

 

خبرنگار خبرگزاری بسیج به سراغ جوان مخترعی رفته است که عضو رسمی فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA)ایفیا سازمان جهانی غیر دولتی در حوزه اختراعات و ابتکارات می باشد و در سال 1968 با هدف ایجاد بستر مناسب بین المللی برای حمایت از مخترعان تاسیس شد. (ماموریت ایفیا توسعه خلق دانش، ترویج فرهنگ نوآوری و تسهیل فرایند تبدیل ایده به ثروت می باشد.مقر اصلی(دفتر) این فدراسیون در سوئیس و دفتر دبیرکل آن در تهران ایران است. (این فدراسیون جهانی نیز مانند دیگر فدراسیون‌های جهانی غیردولتی است و از هر کشور جهان یک نهاد غیردولتی را به‌عضویت رسمی می‌پذیرد.)

خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.

علی موسوی هستم ساکن اسدآباد همدان، فارغ التحصیل دکترای هوش مصنوعی و رباتیک هستم و در حوزه اختراعات فعالیت دارم؛ موفق به کسب یک مدال طلا در بخش مهندسی پزشکی و مدال ویژه اختراع در زمینه پرینترهای زیستی مسابقات جهانى۲۰۲۳ کشور کانادا شده ام؛ عنوان اختراعاتی که در مسابقات به شرح زیر می باشم؛ عنوان طرح، گجت بهبود‌دهنده دردهای عضلانی در افراد مبتلا به استئوارتریت زانو. استئوارتریت یکی از بیماری های رایج در دنیا است که سالانه افراد زیادی به دلایل مختلف از جمله: پوکی استخوان، شکستگی عضلات و‌… به این بیماری مبتلا میشوند، راه های درمان بسیار کمی برای این بیماری وجود دارد و بیشتر راهکارها برای کاهش درد و تسکین ناحیه آسیب دیده است، تیم تحقیقاتی ما گجتی را جهت بهبود دردهای استئوآرتریت در نواحی زانو طراحی کرده است که این گجت به زانو بسته میشه و از طریق پالس های الکتریکی تنظیم شده، قادر است گردش خون رو در ناحیه تاندون ها و عضلات آسیب دیده زانو افزایش داده و با حرارت ملایم ایجاد شده، باعث کاهش دردهای عضلانی در ناحیه آسیب دیده میشه. این گجت را میتوان در هر زمان و‌مکانی مورد استفاده قرار داد، فقط کافی است بر روی زانو بسته شود و نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی و‌ مضر نیست.

از خانواده خود بگویید.

پنج برادر و یک خواهر هستیم؛ بنده فرزند چهارم خانواده هستم؛ پدرم کشاورز و بازنشسته می باشد و مادرم خانه دار و یکی از برادرانم جانباز دفاع مقدس می باشد؛ و با افتخار از خانواده جانباز و ایثار گر می باشم.

مهم ترین مشکلات و کاستی هایی که برای شما وجود دارد، چه می باشند؟

مشکلات و کاستی زیاده است؛ اما اگر در یک جمله بخواهم بگویم؛ نبود امکانات در شهر و شهرستان های کوچک و عدم حمایت مسئولین می باشد.

آیا تا کنون از این راه خسته شده‌اید؟

خیر، چون این راه بسیار لذت بخش می باشد؛ با تمام سختی ها و دشواری های که دارد؛ بعد از اینکه بتوانید مسئله ای را حل کنید و به نتیجه برسانید بسیار خوشحال خواهید شد.

مسیری که انتخاب کرده‌اید را با چه نیت و خواسته‌ای دنبال می‌کنید؟

این مسیر بسیار سخت و دشوار می باشد؛ زیرا در حوزه مهندسی پزشکی بصورت تخصصی و حتی به خاطر علاقه و جای بسیار زیادی برای کار دارد؛ تز دکتری در حوزه پزشکی انتخاب کردم؛ و به نیت کمک کردن به افرادی که دچار مشکلات جسمانی می باشند پا به این عرصه گذاشتم.

اگر کسی بخواهد مثل شما در این مسیر قدم بردارد، چه نکات و پیشنهاد و حرف هایی برای او دارید؟

مهمترین پیشنهادی که دارم این است؛ در این مسیر یک شبه نمی‌شود به موفقیت رسید و شاید هم صد بار شکست بخوریم اما برای ساخت یا اختراع یک وسیله هیچ وقت نامید نمی شویم. معمولا انسانها با اراده قوی در این مسیر پا میگذارند.

خاطره و اتفاقی هست که در این سالها برای شما جالب بوده باشد؟

بهترین خاطره ام در این مسیر این است؛ که بعد از سه سال و نیم کار برای طراحی موتورهای الکتریکی که ‌Rpm موتور به بالای نود هزار دور در دقیقه رسانده ایم؛ که در صنعت و هوا فضا کاربردی خیلی ها می گفتند: نمیتوانیدو شدنی نیست! ولی با استمرار و پشت کار موفق به طراحی این موتور شده ایم.

کمی در مورد ایده و اختراع خودبرای مخاطبین توضیح دهید.

ایده های ما بیشتر در زمینه مهندسی پزشکی و هوش مصنوعی و رباتیک الکترونیک تامین انرژیهای سبز برای استفاده درماشین های پلاگین هیبریدی می باشید و در مهندسی پزشکی روی اندامهای حرکاتی و توانبخشی اندامهای حرکاتی ک دچار عارضه های مانند سکته یا سانحه شده اند کاربرد دارد.

برنامه ریزی شما برای آینده چه می باشد؟

برنامه ریزی تیم ما برآی آینده این است که ان شاءالله بتوانیم هزینه های مالی را تامین کنیم و شروع به تولید انبوه کنیم.

چه درخواست و خواهشی برای بهبود و پیشبرد بهتر کارها و فعالیت های خود دارید؟

مهمترین خواهش و خواسته ی من از مسئولین حمایت مادی و معنوی است؛ و کسی را که به عنوان مسئول بخش مربوط انتخاب می شود؛ حداقل تو این زمینه اطلاعات و آگاهی داشته باشد؛ حتی یک تقدیر از ما در شهرستان نشده است؛ و این کارها باعث سرخوردگی ما میشود هرچند پیشنهاد و شرایط مهاجرت به خارج از کشور داشته ام؛ اما بخاطر عشق و علاقه ام به وطن و کشور تمایل به مهاجرت نداشته ام؛ و تنها آرزویم پیشرفت کشور عزیزمان ایران است.

 

انتهای پیام/خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار