فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان خبر داد:

کشف هزار مورد صید غیرمجاز آبزیان در کردستان

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و سه مورد صید غیرمجاز آبزیان در استان توسط این یگان کشف شد، گفت: کشف شکار غیرمجاز پرندگان در سال ۱۴۰۱، ۴۵ مورد بود که سال گذشته به ۷۳ مورد رسید.
کد خبر: ۹۵۹۰۵۸۰
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، به نقل از روابط‌عمومی محیط‌زیست کردستان، زانیار نازدار اظهار کرد: ثبت آلودگی‌های محیط زیستی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن که ۲۲ مورد بود، ۱۰۹ درصد رشد داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کردستان افزود: تعداد اخطاریه‌های صادر شده هم در سال گذشته ۹۲ فقره بود که نسبت به سال ماقبل آن با ۷۰ فقره، افزایش ۳۱ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته طرح آموزشی یک ساعت با محیطبان در مدارس برای ۹ هزار و ۱۸۶ نفرساعت به اجرا درآمد.

نازدار یادآور شد: میزان سطحی از مناطق تحت مدیریت محیط‌ زیست استان که سال گذشته طعمه حریق شد ۷۰۴.۳۹ هکتار و این میزان در سال ماقبل آن ۲۲۴.۷۵ هکتار بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و سه مورد صید غیرمجاز آبزیان در استان توسط این یگان کشف شد، بیان کرد: کشف شکار غیرمجاز پرندگان در سال ۱۴۰۱، ۴۵ مورد بود که سال گذشته به ۷۳ مورد رسید.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کردستان اضافه کرد: سال گذشته ۲۵۳ مورد تخلف محیط زیستی در استان کشف و ۲۹۲ متخلف هم شناسایی و تحویل مراجع قضایی داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار