وصیت‌نامه شهید«غلامحسین سلیمانی»؛

پیام خون شهدا را به جامعه برسانید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید«غلامحسین سلیمانی» آمده است: ما می‌رویم و خون ناقابل خود را نثار اسلام عزیز می‌کنیم و بر آن معتقدیم که ما از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم و بدانید که موظف به پاسداری و رساندن پیام این انقلاب و خون‌های شهیدانید.
کد خبر: ۹۵۹۸۶۸۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰

///

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید «غلامحسین سلیمانی» در دهم فروردین‌ماه سال 1338 در روستای ویسمه از توابع شهرستان اراک در خانواده‌ای متدین متولد شد. برای تحصیلات مقطع دبیرستان به اراک آمد. با شروع انقلاب در راهپیمایی‌هایی که علیه رژیم طاغوت انجام می‌گرفت، شرکت می‌کرد. از سال 1359 که به عضویت سپاه درآمد بارها به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام شد و در سپاه اراک هم مربی آموزش نظامی و در مقطعی مسئول اعزام نیرو بود. آخرین مرحله حضورش در جبهه مصادف با مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس در شب نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال 1361 شد.

در این شب به یاد ماندنی مقرر شده بود که گردان امام حسن مجتبی(علیهم السلام) از تیپ 22 بدر خط‌شکن باشد، فرماندهی این گردان بر عهده سردار جوانمرد جبهه‌های اسلام، شهید ناصر بختیاری بود و شهید غلامحسین سلیمانی نیز فرماندهی یکی از گروهان‌های این گردان را بر عهده داشت. تقدیر چنین رقم خورد تا در شب نوردهم اردیبهشت بعثیان کافر ضربتی از شیرمردان گردان امام حسن(علیهم السلام) دریافت کنند از این رو خداوند مقرر فرمود تا دروازه خرمشهر به دست رزمندگان این گردان گشوده شود.

شهید غلامحسین سلیمانی به همراه ده‌ها تن از هم‌رزمان خویش بال و پر گشوده و منطقه عرایض دردشت شلمچه را به خون خویش رنگین ساختند و نام و یاد خود را تا ابد در لوح زرین فاتحان خرمشهر ثبت و ضبط نمودند. پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای شهر اراک به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

ما می‌رویم و خون ناقابل خود را نثار اسلام عزیز می‌کنیم و بر آن معتقدیم که ما از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم و بدانید که موظف به پاسداری و رساندن پیام این انقلاب و خون‌های شهیدانید. سخن دیگرم با برادران عزیز و شجاع سپاه پاسداران انقلاب است؛ شما برادران خوب می‌دانید که تنها یک پاسدار نیستید بلکه پاسداران انقلاب اسلامی هستید و وظیفه‌ای بس سنگین را به عهده گرفته‌اید. لذا سعی کنید خط سپاه را همیشه همان خط ولایت باقی نگه دارید و سپاه را به عنوان بازوی ولایت‌فقیه نگه دارید. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار