فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان تاکید کرد

گمنامی و خدمت خالصانه؛ اصلی‌ترین ویژگی شهدا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: اصلی‌ترین ویژگی شهدا، گمنامی و خدمت خالصانه بود.
کد خبر: ۹۶۰۱۵۰۰
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار صابر حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان در مراسم گرامیداشت سوم خرداد و بزرگداشت شهدای خدمت در میلاجرد با تاکید بر این نکته که شهید زنده و حاضر و‌ ناظر است، گفت: اگر شهید صاحب اثر نبود خداوند در مقامش آیه‌ای نازل نمی‌کرد لذا شهدا حاضر، ناظر و اثرگذار در دنیا هستند.
وی ادامه داد: ما بر مبنای قرآن که شهیدان را زنده می‌داند، به شهدای راه اسلام و خصوصاً شهدای کربلا سلام کرده، با آنان حرف می‌زنیم و توسل می‌جوییم.
سرهنگ حیدری با اشاره به سبک زندگی مجاهدانه شهدا تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های سبک زندگی مجاهدانه شهدا، مهرورزی با مردم، توکل به خداوند متعال، توسل به اهل بیت علیهم‌السلام و اطمینان به وعده‌های الهی و حمایت از دین در زندگی بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: اصلی‌ترین ویژگی شهدا، گمنامی و خدمت خالصانه بود؛ وقتی باور به نگاه خدا در زندگی انسان زیاد شود زیبایی‌های اخلاقی نمود پیدا خواهد کرد و پروردگار عالم به کارهای انسان برکت می‌دهد. در این مرحله دیگر دیده شدن افعال او برای دیگران اهمیتی پیدا نمی‌کند.
وی در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ شهدا در جامعه، بیان کرد: سبک زندگی شهدا هر چه قدر در جامعه ترویج شود به همان اندازه تغییرات مثبت بیشتر در اخلاق و اعمال افراد ایجاد می‌شود و باید همت کنیم فرهنگ زندگی شهیدان را به جوانان و نسل جدید منتقل کنیم و اگر این امر تحقق پیدا کند شاهد گسترش فضائل اخلاقی در جامعه خواهیم بود.
سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: رفاقت و ارتباط با شهدا دو طرفه است، اگر شما با آن‌ها باشيد آنان نيز با شما خواهند بود. و این رفاقت اثر خاصی در زندگی دارد هرچه قدر به سبک زندگی و ویژگی‌های شهدا نزدیک شویم به همان میزان در زندگی ما هم تاثیرگذار هستند. همان طور که شهید رئیسی امام رضا(ع) را برای رفاقت انتخاب کرد.

خبرنگار: زهرا خسروبیگی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار