انقلاب خمینی انفجار نور امید بود در برابر تاریکی رژیم ستمشاهی

یکی از اساتید حوزه علمیه در مشهد گفت: روح‌الله خمینی (ره) بزرگ‌ مردی از تبار نور بود که به‌ راستی روح خدا بود و انقلابی را رقم زد که همچون انفجار نور در برابر سایه ظلمت رژیم ستمشاهی، نور امید را در دل ستمدیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد.
کد خبر: ۹۶۰۳۹۴۸
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، حجت الاسلام رفیعی در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، قیام پانزده خرداد و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت که در امام زاده سید محمد با حضور مردم مشهد به میزبانی بسیجیان حوزه هشت ناحیه مالک اشتر مشهد برگزار شد اظهار کرد: روح‌الله خمینی (ره) بزرگ‌ مردی از تبار نور بود که به‌ راستی روح خدا بود و انقلابی را رقم زد که همچون انفجار نور در برابر سایه ظلمت رژیم ستمشاهی، نور امید را در دل ستمدیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید. امام خمینی (ره)، شخصیت همیشه ماندگاری‌ است که نماد یک رهبر مردمی بود؛ از میان مردم برخاست، با مردم زیست و درنهایت یک نظام مردم سالار دینی را به یادگار نهاد.

وی افزود: فرارسیدن نیمه‌ خرداد ماه، یادآور قیام یاران باوفای ایشان، ملت مؤمن و انقلابی است که در ١٥خرداد ١٣٤٢، به مرجع تقلید خود لبیک گفته و مبارزات خود را آغاز کردند و بدین‌ ترتیب نقطه‌ عطفی را در آغاز انقلاب اسلامی و خیزش اسلام‌ خواهانه رقم زده و الگویی کامل از مبارزه به تمامی آزادی خواهان جهان ارائه کردند. اینک پس از گذشت سال‌ ها از رحلت جانسوز آن امام راحل عظیم‌ الشان (ره)، با احساس تکلیفی خطیرتر از گذشته با آرمان‌ های متعالی ایشان و شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی، تجدید عهد و پیمان می کنیم.

استاد حوزه علمیه، یکی از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور شهید را تلاش برای مردم عنوان کرد و توضیح داد: شهید آیت‌ الله رئیسی چه زمانی که در قوه قضاییه حضور داشت، چه در زمانی که تولیت آستان قدس رضوی شد و چه زمانی که به ریاست جمهوری رسید، روحیه مردمی داشت و برای مردم تلاش کرد. بر اساس روایات، بهترین مردم کسى است که به حال مردم سودمند باشد. شهید رئیسی، پنج‌شنبه و جمعه و تعطیلی نداشت و همواره برای مردم در صحنه‌ ها حاضر بود و خداوند نیز او را دوست داشت که به عزت برد.

 رفیعی ضمن توصیه به رعایت اخلاق در انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات پیش رو داریم، آداب و اخلاق را رعایت کنید. همدلی را رعایت کنید. بگذارید این سکان درست هدایت شود، بگذارید این وفاق و دوستی حفظ شود، همدیگر را تخریب نکنیم و دشمن شاد نشویم. 

خبرنگار/ عبدالنبی حدادی

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار