سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

احیای ۲۲۰ واحد راکد و نیمه راکد در آذربایجان شرقی

تبریز- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از احیای ۲۲۰ واحد راکد و نیمه راکد در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۴۹۰۴
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبدالحمید سرتیپی در سومین نشست رسانه ای رسم خدمت در جمع خبرنگاران، افزود: تعداد ۱۸۰ واحد به طور کامل تعطیل شده بودند و ۸۰ واحد نیز در آستانه راکد شدن قرار داشت که با تلاش کارگروه تسهیل و حمایت دولت به چرخه بازگشتند.

وی اضافه کرد:  ۸۰ واحد معدنی نیز در دولت سیزدهم احیا و وارد چرخه تولید شدند که در تاریخ فعالیت معدنی استان بی سابقه بود.

سرتیپی با اشاره به  صدور ۸۹۰ پروانه بهره برداری در استان، ادامه داد: پروانه بهره برداری ۴۵۰ واحد جدید به همراه ۴۴۰ پروانه توسعه ای در استان صادر شده است که با بهره برداری از این واحدها، ۲۷ هزار اشتغال در استان شکل می گیرد.

وی ظرفیت های تجارت در این استان را نیز مهم دانست و گفت: واقع شدن در مرز و همجواری با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و تقویت دیپلماسی برقراری ارتباط با کشورهای همسایه که نتیجه تلاش های دولت سیزدهم است، موجب شده تا رشد چشمگیری در توسعه صادرات این استان تحقق یابد و در ۲ ماه ابتدایی سالجاری، به بیش از ۴۳ درصد رسیده است.

سرتیپی به برخی موانع در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان اشاره و اظهار کرد: با اینکه اداره کل صمت استان در تلاش است تا در کمترین زمان ممکن، مجوز لازم را برای سرمایه گذاران صادر کند اما برخی دستگاه های استعلامی، موانعی در این زمینه بر سر راه سرمایه گذار و صمت استان قرار می دهند از همین رو در حال راه اندازی گروه سرمایه گذاری در اداره کل هستیم تا زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی در استان فراهم کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار