افزایش روابط تجاری ایران و فرانسه با تکیه بر بنگاه‌های کوچک و متوسط

نایب رئیس اتاق ایران گفت: سفارت خانه‌ها در تقویت روابط تجاری بین دو کشور ایران و فرانسه و افزایش سطح مناسبات تجاری نقش مهمی بر عهده دارند و فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) صرفا بر مسائل اقتصادی متمرکز است.
کد خبر: ۹۶۰۶۰۸۰
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

افزایش روابط تجاری ایران و فرانسه با تکیه بر بنگاه‌های کوچک و متوسط

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل، حسین پیرمؤذن در دیدار با هیات‌رئیسه کنفدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط اقتصادی فرانسه و رئیس انجمن فرانکوفون این کشور، با تأکید بر اینکه سیستم اقتصادی فرانسه متمرکز بر بنگاه‌های کوچک و متوسط‌ها (SME) است اظهار کرد: در حدود ۸۰ درصد صنعت ایران نیز بر شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز است، بنابراین تقویت روابط این بنگاه‌ها با همتایان فرانسوی آنها می‌تواند به افزایش سطح روابط بین دو کشور کمک کند.وی افزود: برای تقویت روابط تجاری بین دو کشور، سفارت‌خانه‌ها بسیار اثرگذار هستند و می‌توانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به فعالان اقتصادی دو طرف در راستای گسترش سطح مناسبات، کمک کنند؛ در همین ارتباط به نظر می‌رسد ایران و فرانسه، امروز بهترین زمان را برای بررسی و شناسایی یکدیگر در اختیار دارند و در این مسیر نقش سفارت‌خانه‌های دو طرف بسیار پر رنگ است.نایب رئیس اتاق ایران به دوران برجام و حضور هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف اروپایی به ایران اشاره و تأکید کرد: در آن زمان بخش قابل توجهی از هیات‌های تجاری که به ایران آمدند، متشکل از نمایندگان SME بودند؛ این نشان می‌دهد که توجه به جایگاه این واحدها در احیا و گسترش روابط تجاری، بسیار مهم است.پیرمؤذن خاطرنشان کرد: گروه ارتباطی بین بنگاه‌های ایرانی و فرانسوی شکل بگیرد و به کمک آن اطلاعات اقتصادی لازم مبادله شود. این اقدام کمک می‌کند تا بنگاه‌ها در ارتباط مؤثر و مستمر با هم حرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار