خبرهای داغ:

ارسال بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خوزستان

جشنواره نوجوان خوارزمی فرصتی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش در حوزه علمی و مهارتی است.
کد خبر: ۹۶۰۸۶۲۴
|
۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ عبدالله حبیبی امروز یکشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از روند برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در محل مدرسه سمپاد فرزانگان ۲ ناحیه ۲ اهواز با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره هایی در این سطح؛ توضیح داد: جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از بهترین بسترها برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در محورهای ۱۳ گانه است.

 

وی در ادامه با برشمردن محورهای برگزاری این جشنواره؛ خاطرنشان کرد: محور زبان و ادبیات فارسی؛ فرهنگ و هنر که شامل دو زیر محور(هنرهای نمایشی و عکاسی‌روایی)، محور سلامت و تربیت‌بدنی، محور دست‌سازه؛ محور قرآن‌ومعارف‌اسلامی؛ محور پژوهش، مناظره‌مطالعات‌اجتماعی، محور ریاضی در سه زیر محور( فناوری اطلاعات - پژوهش - تولیدات ریاضی پایه )، محور فعالیت‌های‌آزمایشگاهی ( که امسال در سه پایه هفتم و هشتم و نهم اجرا شده )، محور زبان‌خارجی بخشی از محورهای این جشنواره است.

 

وی افزود: محور بازی‌های‌مهارتی‌وتوسعه‌فردی، محور بازارچه‌کسب‌وکاردانش‌آموزی؛ محور برنامه نویسی  که شامل چهار زیر محور ( برنامه نویسی بدون رایانه - امنیت سایبری - طراحی وب - بازیهای دیجیتال) از دیگر محورهای برگزاری این جشنواره است‌.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با برشمردن اهداف برگزاری این جشنواره؛ توضیح داد: شناسایی و بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان مهمترین هدف برگزاری این جشنواره است که در نهایت منجر به  هدایت تحصیلی و انتخاب رشته هوشمندانه و مورد علاقه در دوره دوم متوسطه توسط دانش آموزان خواهد بود.

 

حبیبی در عین حال با اظهار اینکه تاکنون بالغ بر ۳ هزار و ۷۳۰ نفر در محور انفرادی؛ خاطرنشان کرد: در محور گروهی نیز ۶ هزار و ۷۰۹ دانش آموز شرکت کردند. در ارتباط با محورهای ۱۳ گانه محور ادبیات بیشترین تعداد شرکت کننده را داشته است. همچنین بالغ بر ۷ هزار اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره مستقر در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ارسال شده است.

 

وی در پایان گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی فرصتی نوین برای بسترسازی در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است و بر این اساس می بایست جشنواره هایی در این سطح تقویت شود‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار