رئیس اتاق اصناف دهگلان خبر داد:

ایجاد اشتغال ۵ هزار نفر در واحد‌های تولیدی

رئیس اتاق اصناف شهرستان دهگلان گفت: در شهرستان دهگلان بالغ بر هزار و ۳۸۵ واحد صنفی فعال وجود دارد که صدور پروانه انجام و در پروانه توزیعی نیز برای ۴ هزار و ۱۵۶ واحد پروانه توزیعی صادر شده است.
کد خبر: ۹۶۰۸۷۷۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰

بهروز محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، بیان داشت: مجمع امور صنفی متشکل از نمایندگان منتخب اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه‌های صنفی هر شهرستان است که برای انجام وظایف و مسئولیت‌های مقرر در قانون نظام صنفی، این مجمع را تشکیل می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دهگلان با اشاره به پیشینه اتاق اصناف در ایران، عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، مجموعه امور اصناف و سپس اتاق اصناف ایران تأسیس شد، پس از انقلاب اسلامی، شورای اصناف کشوری ایجاد و بعد از آن اتاق اصناف ایران نیز بنیان‌گذاری شد، نظام صنفی ایران، شورایی متشکل از نمایندگان هیئت‌رئیسه مجامع امور صنفی شهرستان‌های کشور است که باهدف تقویت مبانی قانون نظام صنفی کشور تشکیل می‌شود.

محمدی رئیس اتاق اصناف شهرستان دهگلان، ضمن تبریک روز اصناف به واحد‌های صنفی و بازاریان و همشهریان دهگلانی، اذعان کرد: در شهرستان دهگلان بالغ بر ۶۳۸۵ واحد صنفی فعال وجود دارد که صدور پروانه انجام‌گرفته است، در پروانه توزیعی نیز برای ۴۱۵۶ واحد پروانه توزیعی صادر شده است.

محمدی در ادامه اضافه کرد: حدود ۵۵۹۱ واحد کارت قالیبافی برای متقاضیان صادر شده که منجر به اشتغال آنها نیز شده است، صدور کارت قالیبافی شامل بیمه‌های تأمین اجتماعی، بانوان شاغل خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف دهگلان تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین نهاد مردمی که در هر کشوری موجود و حاکم است، مجموعه اصناف می‌باشد که توسط خود مردم اداره و مدیریت می‌شود، مجموعه صنفی در وضعیت بازار، قیمت‌گذاری، نرخ و بخش اقتصادی نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

محمدی یادآور شد: در شهرستان دهگلان، ۱۰۹۸ واحد تولیدی و ۱۱۳۱ واحد خدمات فنی وجود دارد که زمینه اشتغال بالغ بر ۵۰۰۰ نفر را نیز فراهم نموده است.

وی ابراز کرد: اصناف شهرستان دهگلان شامل ۹ صنف یا اتحادیه، اعم از اتحادیه تعمیرکاران خودرو‌های سبک‌وسنگین، مصالح‌فروشان و جوشکاران، قصابان و لبنیاتی، پوشاک و طلا، جواهر و زیورآلات، لوازم‌تحریر، مشاورین املاک، فروشندگان لوازم‌یدکی و خبازان می‌باشد.


محمدی در ادامه تأکید داشت: واحد بازرسی اتاق اصناف در جهت بررسی و رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه اصناف دایر شده و مشکلات ارباب‌رجوع را در موارد مربوط به اصناف رسیدگی می‌کند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دهگلان در پاسخ سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا محدودیتی برای اخذ جواز کسب در اصناف مختلف وجود دارد، اظهار کرد: برای صدور جواز یا پروانه کسب برای متقاضیان، هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد، مگر برای رسته‌های فنی که حتماً نیازمند اخذ کارت‌های مهارت فنی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات اصناف در ماه آینده، گفت: شرایط تشکیل اتحادیه‌ها به این صورت است که حتماً در سطح بازار افرادی که دارای پروانه کسب معتبر و مدرک دیپلم تحصیلی هستند می‌توانند در انتخابات صنف و اتحادیه موردنظر شرکت کنند، در سطح بازار میزان رأی موردنیاز را اخذ کرده و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنفی شوند.

محمدی در ادامه و در پایان خاطرنشان کرد: درخواستی که از اصناف و بازاریان سطح شهر دهگلان داریم، از تعداد ۹ اتحادیه صنفی که در سطح شهرستان وجود دارند، تنها در یکی از اتحادیه‌ها انتخابات صنفی برگزار شده است و اکنون ۸ اتحادیه برای تعیین هیئت‌مدیره اتحادیه صنفی باقی‌مانده است، لذا باتوجه‌به اینکه در آستانه اتمام زمان اتحادیه‌ها هستیم، نیاز است که افراد واجد شرایط (دارای پروانه کسب معتبر و مدرک تحصیلی دیپلم) هستند در انتخابات صنفی شرکت کنند تا دیگر اتحادیه نیز به همین روال تعیین تکلیف شوند، افرادی که بیشترین رأی را در انتخابات کسب کنند، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنفی موردنظر انتخاب خواهند شد.



انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار