نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

شهید رئیسی مظهر پیروی از ولی‌فقیه بود

آیت‌الله محامی در چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش گفت: انسان باید برای رسیدن به سعادت و رسیدن به قرب الهی مانند شهید رئیسی از ولی الهی اطاعت و پیروی کند.
کد خبر: ۹۶۰۹۸۹۲
|
۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله محامی در مراسم چهلم شهدای خدمت آیت‌الله رئیسی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان ضمن تسلیت اربعین شهید رئیسی و همراهان ایشان نکاتی را در این جلسه بیان کرد: انسان در مسیر زندگی خود به دنبال کسب کمال است و سعادت انسان در بندگی درست خداوند و کسب رضایت اوست؛ باید همه به مقامی برسیم که به قضاوقدر الهی راضی باشیم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که خداوند تبارک‌وتعالی از ما رضایت داشته باشد.

وی افزود: خداوند در آیات قرآن در توصیف افراد شایسته می‌فرماید که این گونه افراد هم خداوند از آنها راضی است و هم آنها از خداوند راضی هستند؛ و در جای دیگر قرآن می‌فرماید ای نفس مطمئنه که به جایگاه والا رسیده‌ای به‌سوی خدا برگرد هم تو راضی هستی از قضاوقدر و هم به‌گونه‌ای عمل کرده‌اید که موردپسند خدا قرار گرفته است.

امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: این اوج کمال است که انسان به جایی برسد که موردپسند و تأیید خداوند قرار گیرد و خداوند آن را بپسندد و بپذیرد؛ همچنین که امام (ره) در بیمارستان نیز این درخواست را از خداوند کرد و از مردم خواست که دعا کنید که خداوند مرا بپذیرد.

وی در فرمایش منصوب به امام علی علیه‌السلام که مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح‌الجنان هم نقل می‌کند، ادامه داد: خدایا همین‌قدر عزت برای من بس که بنده تو باشم این اوج عزت انسان است که بنده خوب خدا باشد این افتخار برای من بس است که تو پروردگار من هستی؛ پس نکته اول اینکه انسان آن‌گونه زندگی کند که بنده خوبی برای خداوند باشد و خداوند نیز از او راضی باشد.

محامی با اشاره به اینکه رضایت اولیای الهی مظهر رضایت خداست اذعان کرد: خداوند به پیغمبر می‌فرماید به این گروه بگو اگر شما خدا را دوست دارید من نماینده و پیغمبر خدا و ولی الهی هستم از من پیروی و اطاعت کنید تا خداوند شما را دوست بدارد.

وی عنوان کرد: یعنی اگر از ولی خدا پیروی کنید و رضایتش را به دست آورید خداوند شما را دوست می‌دارد و محبوب خداوند می‌شوید؛ لذا راه کسب رضایت خدا پیروی از پیغمبر و اهل‌بیت است و نشانه رضایت خدا رضایت پیامبر و اهل‌بیت و اولیای الهی است و در واقع این مظهر و تجلی اراده الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه نزدیک ماه محرم قرار داریم و گریزی به واقعه عاشورا هم داشته باشیم، تشریح کرد: صحابه اباعبدالله از همه هستی خود برای دفاع از خدا و رسول گذشتند وقتی که نماز می‌خواندند برخی جلوی حضرت و نمازگزاران ایستادند تا سپری در برابر تیرهای دشمن باشند و در آخرین لحظات نماز، تیری که به سمت حضرت آمد آن فرد با سپر شدن صورت خود جلوی تیر را گرفت و تیر به چشمش خورد و وقتی حضرت بر بالین آن فرد آمد آن شخص جمله‌ای به حضرت گفت که پسر رسول خدا آیا وفا کردم، درست کار خود را انجام داده‌ام آیا از کار من راضی هستی؟

وی ادامه داد: اوج این بندگی را خود امام حسین (ع) در میدان کربلا با تمام قوت و همه هستی و یاران خود در راه خدا نشان داد و آن لحظات آخر که همه یاران خود را ازدست‌داده بود با خداوند رازونیاز می‌کرد و می‌فرمودند: خدایا راضی‌ام به رضای شما و هیچ شکایتی ندارم اوج کمال انسان این است که به‌گونه‌ای عمل کند که راضی در برابر خدا قرار بگیرد و خداوند نیز از او راضی باشد راه کسب این رضایت و نشانه این رضایت پیروی و اطاعت از ولی الهی است.

محامی تشریح کرد: آیت‌الله شهید رئیسی با رضایت پا به عرصه خدمت گذاشت و می‌توانست وارد عرصه پر دردسر ریاست‌جمهوری نشود؛ اما ایشان یک جمله داشت که می‌گفتند من احساس می‌کنم در این جایگاه می‌توانم خدمتی به مردم و نظام اسلامی کنم و اگر انجام ندهم در روز قیامت جواب خدا را چگونه بدهم و با رضایت وارد این صحنه شد.

وی اظهار کرد: آیت‌الله شهید رئیسی که امروز چهلمین روز عروج ایشان است؛ همواره مقام معظم رهبری چه در زمان حیات ایشان و چه بعد از شهادت ایشان با تعریف و تمجید از عملکرد ایشان حمایت از ولی را به نحو احسن انجام دادند و مشابه چنین سخنانی را برای شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز بیان کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: آنهایی که ایمان و عمل درست داشته و بر اساس ایمان و عقیده خودشان به خدا درست رفتار کنند؛ خداوند همه مشکلات آنها را حل و نسبت به او در دل مردم مودت و رحمت ایجاد می‌کند.
 
 وی اظهار کرد: اگر بخواهیم مسیر سعادت را از دید شخصی خود دنبال کنیم باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که نظر ولی‌فقیه را جلب کنیم که رضایت امام‌زمان و پیغمبر و خدا را در بر دارد.

محامی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق سعادت را انتخابات فردا عنوان کرد ادامه داد: مردم می‌توانند کاری کنند که دل ولی‌فقیه را به دست آورند و یا به فرموده رهبری کاری کنیم که خدای‌ناکرده دشمن‌شاد شویم نتیجه انتخابات، انتخاب خود مردم است؛ مردم می‌توانند سرنوشت خود را خودشان مشخص کنند یا با انتخاب خوب نتیجه خوب بگیرند و یا با انتخاب بد و یا اصلاً انتخاب‌نکردن آثار بدی برای خود بر جای بگذارند.

وی تشریح کرد: از نگاه عمومی و اجتماعی انتخابات آثار مختلفی در دولت‌های مختلف داشته تفاوت دولت‌ها را دیده‌ایم؛ اگر در مورد شهید رئیسی گفته می‌شود اگر در مورد اخلاق، پرکاری، مردمی‌بودن، اعتقاد به مبانی انقلاب، تلاش شبانه‌روزی، مقاومت در برابر دشمن، توان گفتگو و ارتباط در عرصه بین‌الملل و همچنین از حرکت بزرگ برای خدمت‌رسانی و تلاش برای خواستن حل مشکلات کشور سخن می‌گوییم طبعاً باید به دنبال کسی باشیم که بتواند این راه را ادامه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: از خداوند می‌خواهیم بر درجات آن شهید بیفزاید و از آن خداوند حکیم و رحیم انتظار داریم که با لطف و رحمت خود به جامعه ما نگاه کند و خلأ رئیس‌جمهور و همراهان را به بهترین انتخاب اصلح پر کند تا شاهد رشد و توسعه بیشتر انقلاب اسلامی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار