خبرهای داغ:

از نظافت مسجد تا برپایی مراسم عزای حسینی در سرخه

عضو هیئت ام البنین خواهران مسجد امام حسن مجتبی (ع) سرخه از نظافت و غبارروبی مسجد و برپایی مراسم عزای سیدالشهدا در ماه محرم با یاری جهادگران خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۲۰۰۳
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با آغاز ماه عزای اباعبدالله الحسین (ع)، مراسم شب اول ماه محرم الحرام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مومنیان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه برگزار شد.

سمیه ادهم عضو هیئت ام البنین خواهران در این محله در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند :ای مسلمانان، امروز، عاشوراست که می تواند دنیا را نجات دهد ، به شرط آن که خوب و درست تبیین شود. فلذا مومنین باید شعائر الهی را تبیین نموده و عظیم بدارند تا به مرحله تقوای قلب برسند و مراسم های عاشورایی و عزاداری امام حسین (ع) به شرط آن که با معرفت و درک عظمت آن باشد از شعائر عظیم اسلامی و الهی است.

او افزود: یکی از شیوه هایی که امامان (ع) برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی به کار گرفته اند، برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن برای مصیبت های جانسوز کربلا و یادآوری آن حادثه در زمان های مناسب است. امام سجاد (ع) در طول دوران امامتش پیوسته سوگوار قصه عاشورا بود، در این مصیبت آنقدر گریست که از «بکائین» بسیار گریه کنندگان بشمار آمد و لقب گرفت.

عضو هیئت ام البنین خواهران مسجد امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: به رسم هرساله مراسم عزاداری همراه با سخنرانی از اولین روز ماه محرم آغاز می شود. همزمان با اول ماه محرم نیز این مراسم با حضور نمازگزاران و اهالی محله با مداحی محمد امین جمال و حسین ادهم در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

ادهم خاطرنشان کرد: همچنین به همین مناسبت نظافت و سیاهپوش کردن مسجد توسط گروه جهادی شهید محمدباقر اسدی نژاد پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) در این محله انجام شد.

او ضمن قدردانی از حضور جداکثری مردم در پای صندوق های رای در پانزدهم تیر ماه گفت: طرح «خانه به خانه برای ایران» توسط اعضای شورای پایگاه در جهت دعوت اهالی محله کریم اهل بیت به حضور و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ اجرا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار