تاکید روسای ادارات روابط عمومی آموزش وپرورش فارس و کهگیلویه وبویراحمد بر اطلاع رسانی هنرمندانه درعرصه تعلیم و تربیت

روسای ادارات روابط عمومی آموزش وپرورش استانهای فارس و کهگیلویه وبویراحمد بر همکاری‌ دو جانبه برای اطلاع رسانی هنرمندانه و هوشمندانه درعرصه تعلیم و تربیت تاکید کردند.
کد خبر: ۹۶۱۲۲۱۷
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج ،در این دیدار سید ولی موسوی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: درعصر ارتباطات ،روابط عمومی ها درآموزش وپرورش رسالت خطیری برعهده دارند که تقویت جایگاه آنها مستلزم باورمندی و اعتقاد مدیران است.

موسوی با بیان اینکه راهبرد روابط عمومی ها در عصر دانایی، جریان سازی و اقناع سازی افکار عمومی است گفت: نقش آفرینی مطلوب روابط عمومی ها در آموزش و پرورش مستلزم، مسلح شدن به دانش روز و علم ارتباطات و فراهم نمودن ابزار، تجهیزات و امکانات لازم برای آنان است.

وی ،تلاش برای تغییر ساختار روابط عمومی ها را یک ضرورت برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان عنوان کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص در ادارات روابط عمومی و مستقل نبودن چارت روابط عمومی ها درآموزش وپرورش شهرستانها و مناطق ،نیازمند بازنگری است که امید می رود در سطح وزارت آموزش وپرورش این مهم اصلاح شود.

 موسوی ،تشکیل شورای اطلاع رسانی برای نخستین بار در آموزش و پرورش استان ، شهرستانها و مناطق برای انسجام بخشی در حوزه اطلاع رسانی،راه اندازی سیمای مدرسه با همکاری صداوسیما، ، تعامل سازنده با مجموعه رسانه ها و تشکیل شبکه اطلاع رسانی در فضای مجازی را از اقدامات اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان و‌ اظهار امیدواری کرد با تبادل تجربیات و همکاری روابط عمومی ها در آموزش و پرورش شاهد رشد و ارتقا روابط عمومی به جایگاه واقعی خویش در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

وی با بيان اينكه اداره روابط‌عمومي واطلاع رساني استان کهگیلویه وبویراحمد كارنامه درخشاني در دولت شهید آیت الله رئیسی در حوزه اطلاع رساني و تعامل با رسانه ها داشته است گفت: خوشبختانه با تعامل ،همدلي و هماهنگي خوبي كه با رسانه ها و صدا وسیما وجود دارد شرايط براي پويايي و بالندگي آموزش وپرورش بيش از پيش فراهم مي شود.

 رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: تلاش کردیم در حوزه روابط عمومی ،صدای فرهنگیان ،اولیاء و دانش آموزان باشیم ،نظرات ،دیدگاهها و پیشنهادات جامعه آنان را نیز منعکس و با اطلاع رسانی به موقع و هوشمندانه پاسخگوی آنان باشیم.

 وی از تولید بیش از 1300 خبر و گزارش در پورتال خبری اداره کل آموزش وپرورش استان در سال جاری خبر داد وگفت: اوج برنامه های روابط عمومی در سال جاری در هفته معلم و امتحانات نهایی بود که 45 برنامه رادیویی و تلویزیونی جهت اطلاع رسانی با همکاری شبکه استانی دنا تولید و پخش شد.

موسوی ،برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با اصول و تکنیکهای خبرنویسی برای روابط عمومی های شهرستانها و مناطق ، شناسایی خبرنگاران فعال و خلاق در حوزه تعلیم و تربیت، ایجاد بستر مناسبت برای هم اندیشی و تبادل نظر با رسانه‌ها و تقویت روحیه و انگیزه اصحاب رسانه برای مشارکت بیشتر در عرصه اطلاع رسانی را از اولویتهای کاری روابط عمومی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد.

وی تبادل تجربیات روسای ادارات و کارشناسان روابط عمومی های آموزش وپرورش استانها را ، گام مهمی برای اطلاع رسانی هنرمندانه به مخاطبان عنوان کرد وگفت: نشست هم اندیشی روابط عمومی های آموزش وپرورش استانهای همجوار برای استفاده از تجارب ، ظرفیتها و تواناییها امری ضروری است که امید می رود این جلسات قطبی در دستور کار قرار گیرد.

 رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: ‌موفقیت و کارآمدی هر دستگاهی به عملکرد روابط عمومی آن دستگاه بستگی دارد که با توجه به نقش تأثیر گذار آموزش و پرورش در جامعه، نقش روابط عمومی درجریان سازی ، اقناع سازی افکار عمومی و روشنگری به جامعه هدف تاثیر گذار و تعیین کننده است.

 حمید شعبانی، به بیان گزارشی از اقدامات روابط عمومی آموزش وپرورش استان فارس در عرصه اطلاع رسانی اشاره کرد وگفت: خوشبختانه با حمایت مدیرکل محترم و تعامل ،همدلی و هماهنگی خوبی که در سطح آموزش و پرورش استان وجود دارد شرایط برای تحرک، پویایی و بالندگی آموزش وپرورش بیش از پیش فراهم می شود. وي با بيان اينكه در استان فارس 60 منطقه آموزش و پرورش وجود دارد گفت: در روابط عمومی تعامل خوبي با صدا و سيما و رسانه ها وجود دارد، تلاش کرده ایم باکمک همکاران، پلی میان اداره‌کل و مردم باشیم و فعاليتهاي آموزش و پرورش در بخشهای مختلف به خوبي منعكس شود.

شعبانی، از آمادگی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس با آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای تولیدات رسانه ای و‌اجرای برنامه های مشترک به مناسبتهای مختلف خبر داد و گفت: تبادل تجربیات و استفاده از ظرفیت های مشترک گام مهمی برای ارتقا جایگاه روابط عمومی در آموزش و پرورش را فراهم می نماید.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس بر بهره گیری از بستر فضای مجازی تاکید کرد وگفت: خوشبختانه کانالهای ایجاد شده در بستر شاد و ایتا برای اطلاع رسانی به معلمان و دانش آموزان زمینه را برای اطلاع رسانی به هنگام و هوشمندانه فراهم آورده است.

 وی ،استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطاتی و اطلاع رسانی و توجه به آموزش و توانمندی کارکنان حوزه روابط عمومی ها را یاداور شد وگفت: آموزش و توانمندسازی روابط عمومی ها در سطح شهرستانها و مناطق استان فارس و روایت گری فعالیتهای معلمان و دانش آموزان خلاق در کف مدرسه را، از مهمترین برنامه های حوزه روابط عمومی استان فارس عنوان کرد.

شعبانی ،اعتماد به رسانه‌های اثربخش، متعهد و کارآمد به عنوان بازویی توانمندی در امر اطلاع‌رسانی رویدادها و فعالیت‌های آموزش و پرورش را مهم دانست و بر معرفی رسانه های خلاق و فعال در عرصه تعلیم وتربیت نیز تاکید کرد.

در این جلسه کارشناسان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گزارشی از قعالیتها ، اقدامات و دیدگاههای خویش در حوزه اطلاع رسانی و نقش و جایگاه روابط عمومی، ارائه و بر همكاري‌هاي دو جانبه و تبادل تجربیات استانهای همجوار برای پویایی و بالندگی روابط عمومی های آموزش وپرورش تاکید کردند.

تاکید روسای ادارات روابط عمومی آموزش وپرورش فارس و کهگیلویه وبویراحمد بر اطلاع رسانی هنرمندانه درعرصه تعلیم و تربیتتاکید روسای ادارات روابط عمومی آموزش وپرورش فارس و کهگیلویه وبویراحمد بر اطلاع رسانی هنرمندانه درعرصه تعلیم و تربیتتاکید روسای ادارات روابط عمومی آموزش وپرورش فارس و کهگیلویه وبویراحمد بر اطلاع رسانی هنرمندانه درعرصه تعلیم و تربیتتاکید روسای ادارات روابط عمومی آموزش وپرورش فارس و کهگیلویه وبویراحمد بر اطلاع رسانی هنرمندانه درعرصه تعلیم و تربیت

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار