خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

از زنبورداری تا آموزش آن به بسیجیان و دانش‌آموزان فامنینی

همدان-کارآفرین موفق اهل فامنین در کنار پرورش زنبور و کسب موفقیت در این عرصه، با حضور در پایگاه‌های بسیج و هنرستان حرفه خود را به بسیجیان و دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۱۵۱۸۹
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
از زنبورداری تا آموزش آن به بسیجیان و دانش‌آموزان فامنینی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن فرجی ساکن روستای فیض آباد شهرستان فامنین است که از سال 77 کار زنبورداری را با سه کندو شروع کرد.

این کارآفرین فامنینی در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه در وهله اول علاقه باعث شد که به سمت زنبورداری بروم، اظهار کرد: در حال حاضر در پرورش زنبورملکه و تولید ژل و سیستم چند ملکه‌ای فعالیت دارم.

وی با بیان اینکه محل فعالیت بنده ایستگاه پرورش ملکه روستای فیض آباد است، گفت: هشت ماه از سال نیز به صورت کوچ رو هستم.

فرجی با اشاره به اینکه  سالانه حداقل به صورت مستقیم از این طریق برای چهار نفر اشتغالزایی شده است، افزود: محصول ما نیز پرورش ملکه زنبور، کندوی زنبور عسل، عسل، گرده، ژل رویال و موم زنبور عسل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از طریق سپاه در پایگا‌ه‌های بسیج روزانه و شبانه در طول سال کلاس برگزار می‌کنیم، گفت: همچنین از طریق جهاد کشاورزی برای زنبورداران در راستای بروزرسانی اطلاعات دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم.

این کارآفرین اهل فامنین عنوان کرد: تدریس سالانه در هنرستان و ایجاد انگیزه اشتغال و ادامه تحصیل در دانش‌آموزان نیز از دیگر فعالیت‌های بنده است.

وی با اشاره به حمایت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد: تاکنون از طریق بسیج سازندگی دو وام 50 میلیون تومانی و120 میلیون تومانی دریافت کردم که کمک حال من در گسترش کارم بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار