مثبت سوژه|

معلم جهادی دلیجانی که عشق را سرمشق می‌کند

زهرا نجفی از جمله معلمان دلیجانی است که تلاش دارد به مانند دیگر معلمین این سرزمین مشق عشق و ازخودگذشتگی را به شاگردانش بیاموزد.
کد خبر: ۹۶۱۵۳۱۸
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از دلیجان؛ واژه ایثار را می‌توان در تلاش مردان و زنانی ترجمه کرد که علی‌رغم کمبودها، فرسایش‌ها و چالش‌های اقتصادی، عاشقانه پای تحصیل فرزندان ایران ایستاده‌اند تا راه درست زندگی کردن را آموزش دهند. آنان که با هنرشان ده‌ها کودک و نوجوان را ساعت‌ها کنار هم می‌نشانند و راه روشن آینده را برایشان ترسیم می‌کنند.

زهرا نجفی از جمله معلمان دلیجانی است که تلاش دارد به مانند دیگر معلمین این سرزمین مشق عشق و از خودگذشتگی را به شاگردانش بیاموزد. وی در طول سال برای دانش‌آموزانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند نمرات قابل قبولی را در دروس خود کسب کنند، در زیرزمین خانه‌اش کلاس رایگان برگزار می‌کند و اینگونه برایشان عشق و نوع‌دوستی را مشق می‌کند.

در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج درباره کارش چنین گفت: 

علاقه و عشق به شغل معلمی مرا به این حرفه کشانده است، کارم را از پیش دبستانی و مهد قرآن شروع کردم و همین زمینه‌ساز این شد که به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش شوم و اکنون در پایه‌های سوم تا ششم به تدریس مشغول هستم.

وی از شور و اشتیاقش برای حضور در کلاس و تدریس گفت: وقتی به کلاس وارد می‌شوم؛ زمان دیگر برایم مهم نیست نمی‌توانم از دانش آموزان دل بکنم و علاقه‌ام روز به روز به این شغل بیشتر می‌شود.

نجفی ادامه داد: شغل معلمی سختی‌های خود را دارد اما اگر به این کار علاقه داشته باشیم مشکلات آن قابل حل است.

این معلم جهادگر دلیجان از سختی تدریس در مقطع اول گفت: هرچند در ایم مقطع تدریس سخت است اما شیرینی خاص خود را دارد و استفاده از سبک‌های مختلف یادگیری با توجه به تفاوت‌های فردی دانش آموزان و ارتباط صمیمانه با آنها و والدین شأن می‌تواند یک محیط امن و حمایتی برای دانش آموزان ایجاد کند.

وی با تاکید بر نقش و الگو بودن معلم در زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان گفت: امیدوارم که در تمام زندگی خود بتوانم کارهای خود را به صورت جهادی انجام داده و دانش آموزان را در زمینه علم و فرهنگ یاری دهم.

نجفی بهترین خاطره‌اش را دیدار مقام معظم رهبری می‌داند که در سال جاری نصیبش شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار