خبرهای داغ:

الگو محور؛ مثبت سوژه| گزارش بسیج از مسجد جوادالائمه(ع) محله اسلامی شهید صدوقی شهرستان گرمسار

الگو محور؛
مثبت سوژه| گزارش بسیج از مسجد جوادالائمه(ع) محله اسلامی شهید صدوقی شهرستان گرمسار
روایتی از مسجدی نمونه و پایگاه مقاومت بسیجی اسوه که با اجرای برنامه های فرهنگی ، معنوی در حال تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی برای آینده ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۶۱۵۷۰۳
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-به گزارش خبرنگار بسیج از گرمسار، مسجد جوادالائمه واقع در محله اسلامی شهید صدوقی شهرستان گرمسار در سال  ۱۳۷۷ عملیات احداث بنای آن آغاز شده و  در سال ۱۳۸۰ ساخت این مسجد به پایان رسید.
بالغ بر ۶۰۰ خانوار معادل  ۲۵۰۰ نفر در  محله شهید صدوقی سکونت دارند.
به دنبال معرفی مساجد برتر به مسجد جوادالائمه(ع) رفتیم و با فرمانده جوان و کوشای پایگاه بسیج مقاومت این مسجد، لحظاتی به گفتگو نشستیم.
زینب و علی کیخسروی زن و شوهری که شانه به شانه هم در پایگاه برادران و خواهران بسیج در مسجد جوادالائمه در حال فعالیت در عرصه‌های مختلف هستند در این باره گفتند: از سال ۱۳۹۵ به مدت یکسال به صورت گروه در مسجد جوادالائمه (ع) فعالیت خود را آغاز کرده و سپس با افزایش جمعیت اعضا به پایگاه بسیج ارتقا یافته و کد گرفتیم.
 به مدت پنج سال حجت الاسلام سروری راد ریاست شورای محله اسلامی شهید صدوقی را عهده دار بودند که در ۱۸ ماه گذشته علی کیخسروی به طور رسمی ریس شورای محله اسلامی منصوب شد.
وی افزود: انسجام بین شورای محله و پایگاه بسیج برادر و پایگاه بسیج خواهر و گروه‌هایی مثل خانه هلال و گروه خیرین که در محله فعالیت دارند از جمله اقدامات ماندگاری بود که توسط شورای محله اسلامی انجام شد.


 فرمانده پایگاه بسیج خواهران مسجد جوادالائمه از شناسایی نیازمندان واقعی درمحله خبر داد و افزود: برای هر خانواده نیازمند با همکاری بسیجیان محله و شورای محله اسلامی پرونده‌ای طراحی شد که با رعایت عدالت و نیاز سنجی از خانوارهای نیازمند پک‌های حمایتی از جمله جهیزیه، سیسمونی، دارو ، اقلام نوشت افزاری و مایحتاج اساسی تهیه و بین آنان توزیع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه غذای گرم برای اکثر مراسم‌های ملی و مذهبی در این محله با همکاری اهالی و اعضای شورای محله طبخ می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی گروه مطالبه‌گری برای پیگیری درخواست‌های مردمی که سال‌ها انجام نشده بود از دیگر اقدامات ماندگاری است که با محوریت مسجد در این محله انجام شد.
کیخسروی از ساخت ۲ باب مغازه با کمک های مردمی و سپاه ناحیه گرمسار در محله اسلامی شهید صدوقی خبر داد و گفت: درآمد حاصل از افتتاح و بهره برداری از این واحدهای تجاری در راستای فعالیت های خیرخواهانه مسجد جوادالائمه (ع) هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه هر واحد تجاری به مساحت ۴۰ متر مربع است، خاطرنشان کرد: احداث این واحد های تجاری در افزایش قیمت مسکن در این محدوده نیز تاثیر گذار است.
این بانوی فعال اجتماعی بیان کرد: پایگاه بسیج خواهران مسجد جوادالائمه (ع) همواره در برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، ایجاد غرفه‌فروش محصولات خانگی و اشتغال‌زایی بانوان خانه دار، راه اندازی هیئت عزاداری و برپایی ایستگاه های صلواتی پیشرو است.
وی گفت: برگزاری کلاس‌های تابستانی ویژه کودکان ، نوجوانان و جوانان در محل مسجد از دیگر اقدامات مهمی است که هر ساله برای جذب نسل جدید انقلاب به مساجد انجام می‌شود.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار