خبرهای داغ:

مثبت سوژه | از پرداخت وام کارآفرینی تا ساماندهی ۱۲۰ گروه جهادی در عرصه عمرانی توسط بسیج سازندگی گلبهار

مثبت سوژه |
از پرداخت وام کارآفرینی تا ساماندهی ۱۲۰ گروه جهادی در عرصه عمرانی توسط بسیج سازندگی گلبهار
مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج گلبهار از ایجاد ۳ صندوق قرض الحسنه با همکاری صنف خیاطان زنانه و بسیج مساجد و پرداخت ماهانه ۳ میلیارد ریال وام در راستای اشتغال‌زایی و حمایت از کارآفرینان خبر داد و پای کار بودن ۱۲۰ گروه جهادی در عرصه عمرانی را بخشی از فعالیت‌های عام‌المنفعه بسیج در این شهرستان برشمرد.
کد خبر: ۹۶۱۵۷۰۶
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-به  گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از گلبهار،  اقدامات  بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گلبهار در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینان و برگزاری اردوهای جهادی پزشکی بسیار چشمگیر و شاخص بوده است به  طوریکه در حوزه تسهیل گری و در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از کارآفرینان سه صندوق قرض الحسنه ایجاد شده که بازده بسیار خوبی داشته است و یکی از  این صندوق ها در ماه نزدیک به ۳ میلیارد ریال وام و تسهیلات به کار آفرینان پرداخت می کند،  در عرصه عمرانی نیز ۱۲۰ گروه جهادی جهت خدمات رسانی به مردم سازماندهی شدند و در عرصه های اجرای طرح آبخیز تا  جالیز»، در حوزه  راه سازی و آسفالت جاده ها، اجرای اردوی های جهادی  پزشکی ویزیت رایگان بیماران محروم و دارو رایگان با حضور پزشکان متخصص و در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج گلبهار اقدامات ارزنده و خدمات رسانی شایسته به مردم شهرستان ارائه شده است، گفتگوی خبرنگار بسیج با مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گلبهار را در اینجا بخوانید.

علی اصغر تاج نیا، در گفتگو با خبرنگار بسیج  مطرح کرد: در راستای تسهیل گری و ایجاد اشتغال، سه صندوق قرض الحسنه در مسجد جهت حمایت از کار آفرینان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: یکی از این صندوق ها در ماه نزدیک به ۳ میلیارد ریال وام و تسهیلات به کار آفرینان پرداخت می کند.

تاج نیا، با اشاره به اینکه  پرداخت ها در مسجد جمع آوری شده و هر ماه به سه نفر به صورت قرعه کشی پرداخت می شود، تاکید کرد: پرداخت اقساط به صورت ماهیانه و به شیوه صندوق های قرعه کشی خانگی است.

وی افزود: در عرصه عمرانی نیز با توجه به بارندگی امسال، وقوع سیل و تلفات در بخش  دامداری و زنبور داری، تعداد ۱۲۰ گروه جهادی پای کار خدمت به مردم آمدند و در همین راستا ۸۰۰ نفر کار در روز انجام شد.

مسول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج گلبهار بیان کرد: طرح«آبخیز تا  جالیز» که در کل کشور توسط بسیج سازندگی در حال اجرا است در شهرستان گلبهار هم در حال اجرا است، ۲ قنات در دست داریم که قنات «سر بش اسجیل» و قنات «روستای قوش آباد» با بسیج سازندگی و گروه های جهادی  تفاهم نامه ای بستند و کار شروع شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین قنات احمد آباد گلمکان را جهت لایروبی و ۲  استخر کشاورزی دیگر را نیز در دست کار داریم و یکی از این طرح ها در حال اجرا است.

تاج نیا با اشاره به اینکه در روستای چنار، امکانات کمی داریم و نیازمند حمایت بسیج سازندگی استان هستیم، بیان کرد: امیدواریم در این حوزه به ما کمک رسانی شود.

وی اظهار داشت: در عرصه راه سازی و آسفالت جاده نیز، ۲۵۰ تن قیر با کمک بسیج سازندگی استان به شهرستان ما تعلق گرفت که از این میزان ۱۰۰ تن قیر بین راه مزارع روستای سلمان آباد به کاهو به فاصله ۱۱ کیلومتر که ۶ کیلومتر آن آسفالت شده است و ۵ کیلومتر دیگر نیز بعد از زیر سازی انجام خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج گلبهار، گفت: به گلزار شهدای روستای فریزی نیز ۱۰۰ تن قیر تخصیص داده شد که ۹۶ تن قیر آزاد شده در اختیار کارخانه قیر قرار گرفته تا زیر سازی های لازم صورت گیرد و از شنبه هفته آینده آسفالت آن شروع خواهد شد.  

وی در خصوص اجرای اردوی یک روزه پزشکی، بیان کرد: با ارتباطی که بسیج جامعه پزشکی شهرستان گلبهار با بسیج جامعه پزشکی مشهد برقرار کرد حدود سه تیم  ۱۵ تا ۳۰ نفره از شهرستان گلبهار و یک تیم ۲۸ نفره پزشک از  بیمارستان رضوی در منطقه گلمکان جهت اجرای این اردوی پزشکی حضور پیدا کردند.

تاج نیا، با اشاره به اینکه در این اردوی پزشکی،  پزشکان با تخصص های: دندانپزشکی، زنان و مامایی و چشم پزشکی حضور دارند، افزود: پایش قند خون نیز در کنار سایر خدمات پزشکی انجام شد، با اجرای این اردوی پزشکی بیماران به صورت رایگان ویزیت  و دارو نیز رایگان به بیماران داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهرستان نیز تعداد ۲۷ فقره تسهیلات به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون پرداخت شده است که درهمین راستا تعداد ۲ نمایشگاه عرضه محصولات برپا شده و  یک کارگاه خیاطی برای بانوان سرپرست خانوار افتتاح شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار