خبرهای داغ:
مثبت سوژه/

کارگاه خیاطی با ۱۲۰ نفر اشتغالزایی بانوان در تویسرکان

همدان- کارآفرین تویسرکانی گفت: کارگاه ما به دو صورت حضوری درکارگاه و کار در منزل توسط ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم در سطح شهر تویسرکان و روستاهای تابعه و ۱۰ نفر غیر مستقیم فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۶۱۲۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷

محمدرضا آینه‌وند کارآفرین تویسرکانی و مدیر کارگاه خیاطی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در تویسرکان اظهار کرد: کارگاه ما به دلیل نبود سرمایه در گردش درحال حاضر با دریافت سفارش ازسوی دو برند معتبر کشوری در حال فعالیت است که ماهیانه ۵ هزار جین کار تولید می‌کنیم که سالیانه به بیش از ۱۰۰ هزار می‌رسد.

وی افزود : کارگاه ما به دو صورت حضوری درکارگاه و کار در منزل توسط ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم در سطح شهر تویسرکان و روستاهای تابعه و ۱۰ نفر غیر مستقیم فعالیت می‌کند، همکاران ما در منازل مجهز به چرخ حرفه‌ای خیاطی و لوازم جانبی شده‌اند که نیاز به حضور در کارگاه ندارند و برابر سفارش‌های صورت گرفته با ما همکاری می‌کنند و ۹۸ درصد همکاران ما را بانوان تشکیل می‌دهند چراکه کار درمنزل برای این افراد به صرفه‌تر خواهد بود .

کارآفرین تویسرکانی با اشاره به نوع فعالیت کارگاه گفت: دو‌برند معتبر کشوری بعد از ارائه سفارش و ارسال مواد خام به فراخور کار همکاران فعالیت آنان آغاز می‌شود و بعد اتمام سفارش توسط افراد سفارشات جمع آوری و درکارکاه اصلی بسته بندی وبه بازار تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه توان تولید تمام البسه‌های مورد نیاز جامعه هدف را دارد، گفت: با توجه به اینکه همکاران ما اکثراً زنان بی سرپرست و یا بدسرپرست هستند و ماهانه مراجعات زیادی برای جذب در کارگاه صورت می‌گیرد و تعدادی ازاین افراد غیر تخصصی هستند اگر دولت ازما حمایت کند ما این آمادگی را داریم تا ضمن آموزش این افراد آنان را جذب کنیم تا اشتغالزایی بیشتری در سطح شهرستان صورت گیرد.

آینه‌وند اضافه کرد: با توجه به اینکه درحال حاضر فعالیت ما براساس سفارش از تهران است بنابراین بیشترین سود حاصله به جیب سفارش دهنده می‌رود اما اگر درقالب وام خرید تجهیزات و سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه از ما حمایت شود، می‌توانیم خودمان براساس نیاز بازار تولیدات داشته و سود حاصله به جیب همکاران و ما برود و همچنین افراد بیشتری را درکارگاه یا در منازل بکارگیری کنیم.

وی در پایان با تاکید مجدد بر حمایت دولت از کارگاه‌های کوچک گفت: متاسفانه به دلائل مختلف از ۴۵ کارگاه خیاطی فعال در شهرستان تویسرکان در حال حاضر ۱۷ واحد فعال است و اگر از این واحدها حمایت لازم صورت نگیرد یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد که امروز بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان در راه حمایت از مشاغل مختلف تمام قد ایستاده است و اگر این حمایت‌ها بیشتر شود به طور قطع ماهم با پتانسیل بیشتر به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

کارگاه خیاطی با ۱۲۰ نفر اشتغالزایی بانوان در تویسرکان

خبرنگار: مجید فلاحی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار