فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان

عملیات «مرصاد»؛ پاسخی دندان‌شکن به منافقین بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان عملیات «مرصاد» را پاسخی دندان‌شکن به منافقین خواند و گفت: در این عملیات شهرستان کمیجان ۷ شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۲۰
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار صابر حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان در یادواره شهدا «آبروی محله، افتخار کوچه» گرامیداشت شهید والامقام «محمد تجلی» در کمیجان گفت: در مرداد ماه برای استان مرکزی سه واقعه مهم اتفاق افتاده است، اولین آن «پنج پنج ۶۱ عملیات رمضان»، که رزمندگان استان نقش آفرین بودند و دومین «پنج مرداد سال ۶۵ بمباران صنایع اراک» که این صنایع نقش تاثیرگذار و مهمی در جنگ داشتند.

وی ادامه داد: سومین واقعه مهم، پنج مرداد سال ۶۷ و «عملیات مرصاد» که استان مرکزی نقش بسیار مهمی در آن داشته است که این عملیات  مانع حرکت منافقین و سبب عملیات هلی برن شد.  نیروهای ایران توانستند از پشت منافقین را غافلگیر و از پیشروی و عقب نشینی آن‌ها جلوگیری و نقشه شوم آنان را نقش بر آب کردند.

سرهنگ حیدری تصریح‌ کرد: با پذیرش قطعنامه ۵۹۸؛ رژیم بعثی عراق به تصور این که ایران از روی ضعف قطعنامه را پذیرفته است، دوباره از مناطق مختلف به کشور ما حمله کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: در مقابل، در داخل کشور با شنیدن پیام امام خمینی (ره) و اخبار اقدامات دشمن، موجی از اعزام نیرو و پشتیبانی به جبهه‌ها، توسط مردم آغاز شد و در نقاط تجاوز مجدد دشمن، به ویژه در جبهه‌های جنوب، مقاومت جانانه‌ای شکل گرفت و به تجاوزات دشمن پاسخ داده می‌شد.

وی افزود: لذا بیشتر توان نظامی موجود ایران در جبهه جنوب متمرکز بود و همین وضعیت، فرصتی برای تهاجم و رسیدن غیرمنتظره منافقین تا نزدیک کرمانشاه شد.

سرهنگ حیدری با اشاره به فعالیت‌های تروریستی منافقین تصریح کرد: بلافاصله پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، آخر تیرماه ۱۳۶۷ سازمان مجاهدین خلق، هواداران خود را از سراسر جهان به پادگان اشرف واقع در عراق فراخواند و با سازماندهی و آموزش پنج هزار نفر در قالب ۲۵ تیپ‌، مهیای حمله به ایران شدند. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: در داخل کشور هم منافقین موجود در نقاط مختلف کشور، به ویژه شهرهای غربی منتظر و آماده بودند و حتی آن‌ها که در زندان بودند دست به شورش زدند تا به مهاجمین ملحق شوند.

وی خاطرنشان کرد: اینجا بود که رزمندگان استان مرکزی اولین گردانی بودند که مقابل این مزدوران استکبار جهانی را سد کردند و از پیشروی آن ها به اهدافشان جلوگیری کردند. و امروز شهرستان کمیجان افتخار دارد ۷ شهید در این عملیات غرورآفرین مرصاد تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

گفتنی است شهید «محمد تجلی» در تاریخ۱۳۴۱/۰۱/۰۷ درشهرکمیجان متولد و در تاریخ ۱۳۶۷/۰۵/۰۵ درجریان عملیات مرصاد در اسلام آباد غرب به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار