خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

فرهنگ کار و تولید ثروت هنوز تبدیل به یک ارزش نشده است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: فرهنگ کار و تولید ثروت هنوز تبدیل به یک ارزش در بین ما نشده است.
کد خبر: ۹۶۱۶۹۵۵
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی‌موثقی در اولین مجمع خیرین اشتغال و کارآفرین استان همدان که با حضور مسئولین استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ کار و تولید ثروت هنوز تبدیل به یک ارزش در بین ما نشده است.

وی با بیان اینکه اسلام به شدت برای کار و تولید ارزش قائل است و آن را یک امر قدسی می‌داند به خصوص آنجایی که تولید ثروت یک جهت ارزشی پیدا کند، افزود: ما در استان همدان یک بازار سنتی داریم که یک کارخانه‌ای زده می‌شود و به جوان می‌گوییم که اشتغال ایجاد کند اما تمایلی ندارد؛ چه اتفاقی افتاده که بازار سنتی ما و تولیدات سنتی ما جذبه خود را برای نسل جوان از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: بخشی به این برمی‌گردد که شرایط مقداری تغییر کرده هم میزان دستمزدهایی که پرداخت می‌شود بسیار کم است در بازار سنتی، دیگری امنیت شغلی است که خیلی از جوانان ما در این زمینه احساس نگرانی دارند.

وی گفت: ما امروز نسل جوانی داریم فارغ از اینکه مدرک دانشگاهی داشته باشد یا می‌بینیم جوانی در فلان بازار مدرنتیه می‌تواند طی یک ماه تولیدات چند برابر یک کارخانه را داشته باشد، یعنی شما با یک دنیای جدید مواجه هستید.

شعبانی موثقی تاکید کرد: باید این بازارهای جدید را جدی گرفت چون بازار سنتی ما خیلی برای جوانان جذبه ندارد؛ بنابراین تولیدکننده‌های ما باید این بخش را جدی بگیرند چراکه روش‌های جدید تولید ثروت وجود دارد.

وی عنوان کرد: از اول انقلاب، بحث اقتصاد مطرح شد که آیا اقتصاد دست دولت باشد یا مردمی باشد، اما اقتصاد ما تقریبا زمینه دولتی پیدا کرد و موفقیت امروز ما در دوران تحریم با این مشکلات اقتصادی، مردمی‌سازی اقتصادی است که دولت موفق عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در قانون اساسی ما تقریبا مردمی سازی اقتصاد مطرح نشد اما در اصل ۴۴ قانون اساسی تلاش کردیم که اجرا کنیم، یک بخش مردمی سازی اقتصاد این است که مردم هستند؛ اگر مردمی سازیِ ساز و کارها طراحی شود یک بخش همین کارآفرینان هستند که در مشاغل خرد هستند و بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار