خبرهای داغ:
در نشست خبری مطرح شد؛

راه‌اندازی ۱۶۱ موکب بسیج جامعه پزشکی در ایام اربعین حسینی

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی راه‌اندازی ۱۶۱ موکب این سازمان در ایام اربعین حسینی در ایران و عراق خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۷۴۷۶
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، «محمدحسین زارع‌زاده» مسئول سازمان جامعه بسیج پزشکی صبح امروزسه‌شنبه ۹ مرداد در نشست خبری که با محوریت تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد،  با اشاره به جنایت‌های ۱۰ ماهه اخیر رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد: جامعه جهانی باید رژیم جنایتکار صهیونیستی را بشناسد و ضرورت دارد که ما اعمال و جنایات ددمنشانه این رژیم سفاک را به جهانیان یادآوری کنیم. 

وی با بیان اینکه حد و مرزی برای دفاع از مظلوم مشخص نیست، افزود: امروز دیگر فلسطین، تنها به عنوان مهمترین موضوع جهان اسلام مطرح نیست بلکه به عنوان اولین و مهمترین موضوع جهان مطرح است و دنیا در حال پی بردن به خوی استکباری و ددمنشی رژیم صهیونیستی است. امروز و پس از گذشت قریب به 10 ماه از عملیات طوفان الاقصی بیش از ۴۰ هزار نفر زن و کودک فلسطینی توسط جانیان صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند؛ اخباری که هر روزه از تهاجمات در باریکه غزه منتشر می‌شود، دیگر به مرحله غیر قابل تحمل رسیده است. 

مسئول سازمان جامعه بسیج پزشکی با گرامیداشت یاد شهدای پرواز اردیبهشت نیز گفت: برای دولت چهاردهم آرزوی موفقیت داشته و امیدواریم این دولت، ادامه دهنده راه دولت شهید رئیسی باشد و خدمات موثری را به مردم ارائه کند. 

زارع‌زاده با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی به عنوان یکی از اقشار ۲۰ گانه سازمان بسیج مستضعفین فعالیت خود را در سنوات قبل و از زمان دفاع مقدس آغاز کرده است؛ زمانی که همکاران ما برای درمان رزمندگان به مناطق جنگی اعزام می‌شدند؛ بعد از آن با تشکیل بسیج جامعه پزشکی، فعالیت‌های جهادی و مردم یاری ادامه یافت.

وی افزود: در راستای انجام فریضه جهاد تبیین، سال قبل در قالب اردوهای راهیان نور، ۹ هزار نفر از فعالان عرصه سلامت را به مناطق جنگی غرب، شمال غرب و جنوب اعزام کردیم؛ مجموعا بیش از ۳۲ هزار نفر روز اعزام پزشکان بسیجی به اردوهای راهیان نور و یادمان های دفاع مقدس داشتیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: جهاد دوم ما، جهاد خدمت است که به طور مستمر در طول سال فعالیت‌های مستمری را در حوزه سلامت انجام می‌دهیم؛ در ماه رمضان برنامه‌های ۳۰ شب ۳۰ مسجد را در مساجد مختلف برگزار می‌کنیم و در ایام مختلف سال نیز با برپایی بیمارستان‌های صحرایی و ارائه خدمات سلامت محور به مردم صورت رایگان در حال انجام است. سال قبل ۵۳ مورد برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم داشتیم که خدمات قابل توجهی به مردم ارائه شد. 

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر از همکاران ما در بسیج جامعه پزشکی در دوره‌های جهادی شرکت کردند و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت را طی سال قبل داشتیم، گفت: همچنین چهار هزار و ۵۲۱ فقره جراحی در طرح‌های جهادی خود در مناطق محروم انجام دادیم. 

زارع زاده با اشاره به برگزاری طرح جهاد امید آفرینی نیز گفت: سال قبل ۸ هزار و ۶۲۰ نفر از همکاران مان را به اردو‌های راهیان پیشرفت در سراسر کشور اعزام کردیم. 

مسئول بسیج جامعه بسیج پزشکی یادآور شد: سال‌های متمادی است که همکاران‌مان را در بهداشت و درمان اربعین فعال کرده و خدمات درمانی را به زائران ارائه می‌کنیم.

وی افزود: سال قبل ۵ هزار و ۹۵۱ نفر از همکاران مان را به مراسم پیاده روی فرستادیم  که در این قالب، یک میلیون و ۶۶۵ هزار خدمت ارائه گردید.
 
وی گفت: ما در ایام اربعین، ۱۶۱ موکب درمانی داریم که همکاران در آن فعال هستند شامل ۱۳۰ موکب در عراق و ۳۱ موکب در ایران؛ همچنین زائرانی که از افغانستان و پاکستان و از مرز‌های شرقی وارد کشور شده تا به عراق مراجعه کنند را در مرز‌های این مناطق تحت پوشش درمانی قرار می‌دهیم. ۱۲۲ موکب به صورت مشارکتی و ۸ موکب به صورت مستقل در عراق خدمات ارائه می‌کنند. در ایران نیز از ۳۱ موکب ۱۷ موکب توسط همکاران ما و ۱۴ موکب نیز مشارکتی با همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی و دیگر نهاد‌ها خدمات را ارائه می‌کنند. یک موکب اصلی در کربلا داریم.
 
زارع زاده تاکید کرد: جمع بندی نهایی آمار را بعد از اربعین اعلام خواهیم کرد. ۱۹ موکب را نیز دوستان در بسیج مردمی عراق در ۸ شهر این کشور راه اندازی کرده اند. ۲۱۸ نفر از همکاران ما داوطلب شدند تا در این ۸ موکب عراقی، ارائه خدمت داشته باشند.

وی بیان کرد: ما در شهر مهران (استان ایلام) بیمارستان صحرایی خواهیم داشت؛ به همین منظور پیش‌بینی کردیم تا خدمات درمانی را به صورت بیمارستانی ارائه کنند؛ با این توضیح که تأمین داروی این موکب‌ها هم توسط جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی با تأکید بر آمادگی این سازمان برای کمک به شبکه بهداشت و درمان کشور اظهار داشت: فعالیت‌های ما در بازه زمانیِ ۲۱ مرداد تا پنجم شهریور انجام می‌شود.

زارع‌زاده یادآور شد: این روز‌ها با شیوع «تب دنگی» که ناشی از نیش پشه است، مواجه هستیم؛ این بیماری درمان قطعی ندارد، اما با وجود این، آمادگی داریم که خدمات بهداشتی درمانی لازم را به این بیماران در کشورمان ارائه کنیم.

وی گفت: راهبرد بسیج بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج تدوین شده است و بر این اساس در بحث بحران جمعیت و از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت، فعالیت خود را از همان زمان آغاز کرده که یکی از این فعالیت‌ها اجرای «طرح نفس» است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: طرح نفس برای جلوگیری از سقط جنین عمدی صورت می‌گیرد؛ زیرا بر اساس آمار‌های موجود روزی هزار مورد سقط جنین عمدی انجام صورت می‌گیرد که برای کشورمان آمار بالایی است.

زارع‌زاده افزود: از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ نفر به ۱۱۸ مرکز مردمی اجرای طرح نفس بسیج جامعه پزشکی مراجعه کردند که طی این مدت از چهار هزار و ۵۵۰ مورد سقط جلوگیری کردیم.



انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار