معرفی عرصه های خدمت بسیج،طرح امیدان شهید مهرداد عزیز اللهی

اجرای طرح امیدان شهید مهرداد عزیز اللهی در مدارس ابتدایی/برنامه‌های تربیتی، آموزشی از مهمترین اهداف طرح

طرح‌ امیدان شهید مهرداد عزیز اللهی در مدارس مقطع ابتدایی هدف اجرا می شود و در کنار اجرای این طرح‌ مسجد به عنوان رکن اصلی و خانواده‌ها نیز در کنار آن قرار خواهند داشت.
کد خبر: ۹۶۱۷۹۶۰
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،تربیت دینی، اسلامی و ارزشی مسئله ای است که تنها با آموزش صرف در نهادهای آموزشی اتفاق نمی افتد بلکه نیازمند برخورداری فرزند و دانش آموز از روح و فرهنگ اصیل دینی است و این مهم جز با پیوند مسجد و مدرسه اتفاق نمی افتد.
طرح های تربیتی اجرایی در مدارس توسط سازمان بسیج دانش آموزی  بستر مناسبی برای تحقق واژه تربیت هستند و زمینه های لازم برای اجرا و عملیاتی  کردن طرح های تربیتی اجرایی سازمان بسیج دانش آموزی در مدارس را ایجاد کرده اند.

نقش معلم در تربیت و تاثیری که روی دانش آموزان دارند بیشتر از خانواده ها است و می توان گفت مهمترین رکن تاثیرگذار روی نوجوانان و جوانان مدرسه است.مدرسه پایه تربیت دینی برای دانش آموزان است و حتی تاثیر بیشتری نسبت به فضای مجازی هم دارد و رکن آموزش و پرورش نیز معلم و به تبع آن دانش آموزان هستند.

 طرح‌ امیدان شهید مهرداد عزیز اللهی در مدارس مقطع ابتدایی هدف اجرا می شود و در کنار اجرای این طرح‌ مسجد به عنوان رکن اصلی و خانواده‌ها نیز در کنار آن قرار خواهند داشت.
برنامه‌های تربیتی، آموزشی از مهمترین اهداف این طرح‌است که با حضور مربیان زن و مرد و در طول سال اجرا خواهند شد تا نیاز‌های تربیتی، فرهنگی و مذهبی دانش آموزان را در کنار مربیان مدارس تامین نمایند.
با توجه به نیاز مربیان به توانمندی‌هایی همچون مهارت‌های فردی و جمعی دوره توانمند سازی مربیان با بهرمندی از کلاس تربیت و نکات تخصصی و کارشناسی تربیت، کلاس سواد رسانه‌ای برای تجهیز مربیان در عرصه فضای مجازی و نیز پاسخگوئی شبهات روز دانش آموزان و نیاز‌های جوانان امروز نیز به صورت کارگاهی و کار تشکیلاتی جهت توانمندی سازی بیشتر آنان برگزار می شود.
 
احترام گذاشتن، مشورت گرفتن، مسئولیت پذیری ، تشویق و ترغیب دانش آموزان به رقابت سالم و سازنده الگو سازی که لازمه آن اول خود سازی است و بعددگرسازی از جمله اهدافی است که مربیان در مدارس با دانش آموزان کار می کنند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار