رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اعلام کرد

کاهش تصادفات جرحی و فوتی در استان مرکزی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در چهار ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد کشته‌شدگان تصادفات برون شهری و مجروحین کاهش ۹ درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۲۲
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک، محمد پورشمس رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی پیش از ظهر امروز‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال ۳۷ نقطه حادثه خیز جدید شناسایی شده است و و هر سه سال، این نقاط با هماهنگی راهداری استان و پلیس راه کشور احصا و در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: تاکنون ۳۵ نقطه حادثه‌خیر استان مرکزی برطرف شده و رفع دو نقطه حادثه‌خیز تقاطع خنداب و تقاطع شهرک صنعتی خیرآباد در دست اقدام است.
وی با اشاره به آمار سوانح رانندگی در راه‌ها و جاده‌های استان مرکزی در چهار ماه اول امسال افزود: کشته‌شدگان تصادفات برون شهری استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل، ۹ درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: تعداد مجروحین حوادث رانندگی نیز به دو هزار و ۲۴۳ نفر رسید که این تعداد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش ۹ درصدی داشته است.
پورشمس ادامه داد: ۴۵ درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی در آزادراه‌ها، ۳۳ درصد در مسیرهای روستایی و ۱۳ درصد در مسیرهای اصلی رخ داده است.
وی افزود: سواری‌ها با ۷۱ درصد بیشترین سهم تصادفات را به خود اختصاص دادند، ۲۶ فقره از تصادفات برون شهری استان مربوط به سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، پیمانکار و دهیاری‌ها  است که وظایف خود را به درستی انجام ندادند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: بیشترین تصادفات در چهار ماهه امسال در محورهای فرعی با ۳۲ فقره تصادف و ۳۸ فوتی، آزادراه ساوه_همدان با ۱۷ فقره تصادف و ۲۱ فوتی، محور ارک_قم با ۱۵ فقره تصادف و ۱۹ نفر و محورهای روستای با ۱۴ فقره و ۱۸ فوتی جزو بیشترین تصادفات فوتی استان بوده است.
پورشمس ۴۷ درصد فوتی‌ها را مربوط به واژگونی خودروها دانست و گفت: ۶۴ درصد فوتی‌ها در صحنه تصادف و ۳۶ درصد در بیمارستان‌ها فوت شده‌اند.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۱۲ هزار تخلف توسط پلیس راه استان اعمال قانون شده که از این میزان ۴۸ هزار تخلف حادثه ساز بودند، همچنین ۲۸۴ خودروی شوتی توسط پلیس راه توقیف و ۲۵۹ مورد از خودروهای شوتی توقیف سیستمی شده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در نصب دوربین‌های ثبت تخلف جزو استان‌های پیشرو است به طوری که تاکنون ۸۶ دوربین هوشمند در سطح راه‌های برون شهری نصب شده است که ۶۲ دوربین قادر به محاسبه میانگین سرعت خودروها است.
پورشمس با اشاره به میزان جرائم خودروها بعد از اعلام نرخ جرائم جدید خاطرنشان کرد: ۲۳ تیرماه پلیس جرائم جدید برای رانندگان اعمال کرده است که در این ۲۰ روز پلیس استان مرکزی نسبت به سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ فقره کمتر اعمال قانون داشته است، همچنین برخورد پلیس با تخلفات حادثه ساز ۴۹ درصد کاهش و مجموع تخلفات ۱۶ درصد کاهش داشته است، ۱۶ فقره و ۱۷ نفر در ۲۰ روزی که نرخ جدید جرایم اعلام شده تصادفات منجر به فوت کاهش داشته است و نشان می‌دهد افزایش جزائم نقدی می‌توانند در کاهش آمار تخلفات و تصادفات نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/ع.م

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار