سخنگوی ستاد اربعین گیلان

ثبت‌نام بیش از ۲۳ هزار گیلانی در سامانه سماح

جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین استان از ثبت‌نام بیش از ۲۳۰۰۰ نفر از مردم گیلان در سامانه سماح خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۸۷۴۸
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

ثبت‌نام بیش از ۲۳ هزار گیلانی در سامانه سماح

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ،محمد احمدی ادیب، جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی صبح تازه سیمای مرکز گیلان با اشاره به ثبت نام بیش از ۲۳۰۰۰ نفر از مردم گیلان در سامانه سماح اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۴۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی کردند که بحمدالله نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه هستیم.

 

وی حضور بانوان گیلانی در پیاده‌روی اربعین را بسیار پرشور دانست و افزود: از ۲۳ هزار و ۴۰ نفر ثبت نام کننده پیاده‌روی اربعین در گیلان هشت هزار و ۸۹۷ نفر را بانوان و ۱۴ هزار و ۱۴۳ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

 

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با تاکید بر استقبال پرشور جوانان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین بیان کرد: بیشترین میانگین سنی ثبت نام کنندگان در پیاده‌روی اربعین ۳۰ الی ۴۵ سال است.

 

احمدی ادیب با بیان اینکه مردم گیلان برای عزیمت به کشور عراق در ایام اربعین به طور معمول به مرز مهران رغبت بیشتری نشان می‌دهند، افزود: تاکنون ۱۹ هزار و ۱۹۴ نفر از مردم گیلان مرز مهران را برای عزیمت به کشور عراق اعلام کرده و همچنین ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از مرز خسرو و مابقی از دیگر مرزهای عراق و همچنین مرز هوایی به کشور عراق اعزام می‌شوند.

 

وی با اشاره به اعزام نیروهای پیشرو برخی از مواکب گیلانی به کشور عراق و شهرهای نجف و کربلا بیان کرد: در سه روز گذشته نیروهای پیش‌رو برخی از مواکب به عراق اعزام شده و امروز هم تعدادی دیگر اعزام خواهند شد و همچنین شرایط گمرکی ارسال کالای مواکب به خوبی در حال انجام است.

 

سخنگوی ستاد اربعین گیلان نقش مردم در مواکب گیلانی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا نقش مردم در فرآیند پیاده‌روی اربعین را پررنگ کنیم زیرا این خیرین و مردم هستند که نقش مهمی در مواکب دارند و دولت نیز نقش پشتیبانی و تأمین کالاهای اساسی را ایفا می‌کند که خوشبختانه در گیلان این امر به خوبی در حال انجام است.

 

احمدی ادیب با بیان اینکه پیش فروش بلیط اتوبوس برای اعزام زوار به مرزهای عراق در حال انجام است، گفت: پیش فروش بلیط اتوبوس برای تاریخ ۱۶ مرداد به بعد در حال انجام بوده و با رایزنی‌های صورت گرفته مشکلی در این راستا وجود ندارد. 

 

وی از رایزنی با سازمان هواپیمایی برای قرار دادن پروازهای فوق العاده از گیلان به کشور عراق خبر داد و افزود: در چند وقت اخیر پروازهای روزانه و مستمری از فرودگاه سردار جنگل رشت به کشور عراق و شهرهای بغداد و نجف در حال انجام است و این امر در ایام اربعین نیز با قدرت ادامه‌دار خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار