خبرهای داغ:

کاهش جرائم فضای مجازی مهم‌ترین هدف راه اندازی سامانه «هدا» است

مدیر کل ثبت احوال خوزستان گفت: هدف اصلی از طراحی سامانه «هدا» (هویت دیجیتال ایرانیان) افزایش امنیت و کاهش جرائم فضای مجازی است.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۳۱
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
کاهش جرائم فضای مجازی مهم‌ترین هدف راه اندازی سامانه «هدا» است

مصطفی امانی‌پور بیان کرد: «سامانه هدا» (هویت دیجیتال ایرانیان) جایگزین ارائه کپی شناسنامه ، کارت ملی و احراز هویت افراد در دستگاه‌های اجرائی شده است

وی با بیان اینکه سامانه هدا یک درگاه امن و پنجره واحد برای ارائه خدمات هویتی به ایرانیان است گفت: همچنین در این سامانه افراد حقیقی به آسانی می‌توانند با کمترین احتمال جعل و انکار هویت، اطلاعات خود را در پروتکل‌های امن ارسال کنند.

امانی‌پور با اشاره به اینکه با استفاده از سامانه هدا، کاربران نیازی به ثبت نام در چندین سایت مختلف ندارند اظهار کرد: افراد می‌توانند اطلاعات خود را در یک نظام هویت معتبر ثبت کنند.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان بیان کرد: از مزایای دیگر این سامانه می توان به دسترسی آسان و سریع به خدمات هویتی، ارائه یک بستر امن و شفاف برای ارائه خدمات شهروند سپاری، امکان تغییر اطلاعات حساب کاربری به راحتی و برخی از اطلاعات شخصی مانند نام کاربری و رمز عبور است.

وی گفت: اطلاعاتی که کاربر در سامانه وارد می کند، با اطلاعاتی که در سازمان ثبت احوال ثبت شده یکسان است و کاربر یک شخص معتبر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار