زندگی در هیاهوی خبر

زندگی در دنیای خبرنگاری حال و هوای عجیبی دارد، دنیایی پُر از خبرهای تلخ و شیرین که تنها عشق به خبرنگاری می‌تواند آن را لذت بخش‌تر کند.
کد خبر: ۹۶۱۹۴۲۱
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
زندگی در هیاهوی خبر

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، من و برادرم سالهاست که یک زندگی خبرنگاری را که کمی متفاوت تر از سایر زندگی هاست تجربه کردیم وهمیشه داغ ترین خبرهای تلخ و شیرین را به عنوان اولین مخاطب می شنویم.

 هر ساله با نزدیک شدن به روز خبرنگار به این فکر می‌کردم که آیا سال بعد من هم خبرنگار می‌شوم یا سرنوشت دیگری در انتظار من است ... با دیدن مشغله های فراوان و سخت پدر و مادرم سعی می‌کردم از این شغل دوری کنم و هیچوقت به خبرنگار شدن فکر نکنم چرا که تقریبا همه وقت خبرنگار پُر است، و برای دریافت و فهمیدن حقیقت و اطلاع رسانی آن به مردم خود را به آب و آتش می‌زدند.

 لحظه هایی فراموش نشدنی در میان هیاهوی زندگی خبرنگاری وجود دارد مثلا وقتی که زلزله می آید خانواده ما به جای اینکه به فکر جای امن و یا دور شدن از مکان فعلی باشند، سریعا برای دریافت خبرهای اولیه از زلزله و ارائه آن به مخاطب اقدام می کنند تا بتوانند به موقع اخبار را منتشرنمایند.

البته گاهی همین اطلاع رسانی به موقع باعث تاخیر در زندگی خودمان هم می‌شود. با دیدن همه‌ی این سختی‌ها و مشکلات وقت تصمیم‌گیری درباره‌ی آینده خودم فرارسید. با خود گفتم: همه انسان‌های موفق در زندگی خود کاری را که دوست دارند انجام نمی‌دهند بلکه کاری را که انجام می‌دهند را دوست دارند.

همین جمله جرقه‌ای در ذهن من ایجاد کرد که استعدادها و مهارت‌های واقعی خودم را پیدا کنم . معمولا کودکان رفتار‌های والدین خود را تقلید می‌کنند، من هم در همان زمان کودکی با تقلید از شغل پدر و مادرم خودم را گوینده خبر می‌دانستم .

 رفته رفته این مهارت خبرنگاری در من تقویت شد ولی متوجه آن نمی‌شدم. و امروز اولین هفدهم مردادی است که کار خبر را شروع کرده‌ام. خوشحالی امروز من بیشتر از اینکه اولین روزخبرنگار مصادف با شروع کار من شده، به دلیل این است که ادامه دهنده راه خانواده‌ام هستم و این مهم سختی‌های راه را برای من هموار کرده است.

محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در افغانستان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران توسط گروهک تروریستی طالبان شهید شد که این به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

 امروز من از شهر بروجرد، از دیار شهید صارمی افتخار می‌کنم که فعالیتم را در این شهر پر افتخار شروع کرده‌ام. با پا گذاشتن در عرصه خبرنگاری رهنمود های رهبرم را سرلوحه کار خود قرار می دهم و امیدوارم بتوانم به عنوان یک جوان دهه هشتادی در گام دوم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را در کار خبرنگاری به خوبی انجام دهم.

زهرا سلیمانی روزبهانی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار