خبرهای داغ:

شعرخوانی بانوان شاعر گیلانی در وصف عقیله بنی هاشم(ع)

شعرخوانی بانوان شاعر گیلانی در وصف عقیله بنی هاشم(ع)
محفل شعر «مقاومت» با هدف بیان عظمت عقیله بنی‌هاشم و صبر و استقامت آن حضرت، با محوریت مقاومت زنان و کودکان غزه و شعرخوانی بانوان شاعر و اهل قلم اربعینی استان گیلان در رشت برپا شد.  
کد خبر: ۹۶۲۰۶۱۵
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان   در حاشیه برگزاری محفل شعرخوانی کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد گفت: مراسم شعرخوانی سیره حضرت زینب کبری(س) با هدف بیان عظمت عقیله بنی هاشم و صبر و استقامت آنحضرت، برگزار شده است.  

وی با اشاره به اینکه این محفل با محوریت مقاومت زنان و کودکان غزه و با حضور بانوان شاعر و اهل قلم اربعینی استان گیلان برپا شده است افزود: بدون شک حضرت زینب(س) پرچمدار بزرگ نهضت عاشورا است و این نقش بانوان را در حفظ پرچمداری این مسیر بیشتر می کند.

کرم‌بجاری ادامه داد: در این محفل که به همراه سوگواری شهادت رقیه خاتون(س) دردانه اباعبدالله برگزار شد، بانوان شاعر برجسته استانی و کشور از جمله جیران قربانی، نجمه پورملکی، طاهره فردجوانی، گوهر قوامی، مریم فرهمند، مریم پیله ور، صفورا بخشی، رقیه سعیدی، رقیه آزادنیا و سیده مریم اسدالهی حضور داشتند.  

وی خاطر نشان کرد: شاعران با احساس پاک و جاری خود سعی می کنند لحظۀ سوزناک دیدار این خواهر باصلابت اما داغدار را بعد از شهادت برادر و برادرزادگانش و اتفاق های شام و کنایه هایش را به خوبی به تصویر بکشند به واژه ها معنا ببخشند.  

کرم‌بجاری ضمن قدردانی از یعقوب نژاد_ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان و جمعی از اعضای کارگروه بانوان کمیته فرهنگی که دربرپایی این محفل قبول زحمت کردند، تصریح کرد: اجرای این برنامه را حنانه هادی مقدم بر عهده داشت و در این‌ محفل از ۱۰ نفر بانوان شاعره نیز تجلیل به عمل آمد و آثار شاعران نیز به کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان کشور ارسال خواهد شد.  

وی در ادامه، محورهای شعرخوانی این محفل را با موضوع مقاومت و شهامت، مقاومت زنان غزه، نقش زنان در الگوسازی مقاومت و شهامت عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر شعرهایی که ویژه ایام محرم و اربعین حسینی سروده شده اند رشد کمی‌ و کیفی زیادی داشته و امیدواریم این معنویت و ارتباط با خط، و مشی اسلام همچنان تا ظهور مهدی عالم، ادامه دار باشد.

شعرخوانی بانوان شاعر گیلانی در وصف عظمت عقیله بنی هاشم

شعرخوانی بانوان شاعر گیلانی در وصف عظمت عقیله بنی هاشم

شعرخوانی بانوان شاعر گیلانی در وصف عظمت عقیله بنی هاشم

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار