خبرهای داغ:

ساخت دستگاه بیل بریکر در شرکت دانش‌بنیان تبریزی

تبریز- متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در تبریز دستگاه بیل بریکر را که کاربرد گسترده‌ای در صنعت کاغذسازی دارد طراحی کرده و ساختند.
کد خبر: ۹۶۲۱۳۹۸
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بیل بریکر ساخته‌شده در شرکت دانش‌بنیان شیمی پژوهش صنعت برای باز کردن بیل‌های پرس شده و سورتینگ ناخالصی‌های کاغذ باطله استفاده می‌شود.

سوراخ‌های درام این دستگاه ناخالصی‌های کوچک مانند شن و ماسه و کانوایر سورتینگ ناخالصی‌های بزرگ را می‌تواند در کاغذ باطله در شرایط خشک حذف کند.

این دستگاه ۳ متر قطر و ۹ متر طول دارد و از مزایای آن می‌توان به‌صرفه جویی در نیروی کار و فضای کاری، حذف ناخالصی‌های سبک و سنگین به‌صورت خشک، کاهش نرخ سایش در تجهیزات خمیر سازی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری در تجهیزات پایین‌دستی و افزایش کیفیت خمیر و کاغذ اشاره کرد.

این دستگاه همچنین علاوه بر ارتقای راندمان تجهیزات خمیر و کاغذ، راندمان ظرفیت تولید کاغذ را نیز افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شیمی پژوهش صنعت گفت: نخستین نمونه بیل بریکر به سفارش یک شرکت کاغذسازی در خوزستان با حدود ۵۰ ٪ قیمت مشابه خارجی آن ساخته‌شده است.

حبیب زاده افزود: سازندگان خارجی این دستگاه چین و برخی کشورهای اروپایی هستند که در صورت ساخت داخل آن و قطع واردات، سالانه تا ۵۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی می‌تواند صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار