حسنی آهنگر در دوره بسیج اساتید:

مأموريت ملي دانشگاه امام حسين(ع) براي مقابله با نقشه جامع جنگ ترکيبي

محمدرضا حسنی آهنگر گفت: دانشگاه امام حسين (ع) مأموريت ملي از طرف رئيس‌جمهور و رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح براي مقابله با نقشه جامع جنگ ترکيبي دشمن را دريافت کرده است.
کد خبر: ۹۶۲۱۳۹۹
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا حسنی آهنگر، در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی جهادگر تبیین(گفتمان انقلاب اسلامی؛ بایدها و نبایدها) که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه امام حسين (ع) مأموريت ملي از طرف رئيس‌جمهور و رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح براي مقابله با نقشه جامع جنگ ترکيبي دشمن را دريافت کرده است.

وي افزود: ما نقشه‌اي جامع براي مقابله با جنگ ترکيبي دشمن تهيه کرده‌ايم که در اين راستا کتابي تدوين کرده‌ايم و قصد داريم با کمک بسيج اساتيد آن را در اختيار عموم قرار دهيم.

 

رئيس دانشگاه جامع امام حسين (ع)، به اهميت جهاد تبيين و ارائه مستندات بين‌المللي در اين زمينه پرداخت و تأکيد کرد: هدف ما اين است که جامعه خاکستري و حتي افرادي که معاند نيستند، با واقعيت‌هاي ايران اسلامي و مستندات بين‌المللي آشنا شوند.

 

 

 

وي در ادامه به ضرورت شناخت صحيح انقلاب اسلامي و تأثير آن بر آينده جهان پرداخت و گفت: امام خميني (ره) بارها بر اهميت تبيين اصول انقلاب اسلامي تأکيد کرده است. ما بايد توجه کنيم که انقلاب اسلامي تنها محدود به ايران نيست، بلکه نقطه شروع انقلاب جهاني اسلام است.

حسنی آهنگر همچنين به تغييرات در نظم جهاني و ظهور نظم نوين اشاره و بيان کرد: در دنياي جديد، نقش هوش مصنوعي و فناوري‌هاي نوين بسيار پررنگ خواهد بود. بايد بدانيم که ايران در اين نظم نوين چه جايگاهي خواهد داشت و چگونه مي‌توانيم در اين مسير پيشرو باشيم.

وي به بررسي قدرت‌هاي جهاني و نظم نوين جهاني پرداخت و به نقش ويژه چين و الگوي توسعه آن اشاره کرد و گفت: چين با برنامه‌هاي بلندمدت و سرمايه‌گذاري‌هاي زيرساختي در کشورهاي در حال توسعه به دنبال تبديل شدن به ابرقدرت جهان است.

 

 

 

رئيس دانشگاه جامع امام حسين(ع)، افزود: نقش هوش مصنوعي و فناوري‌هاي نوين در قدرت و رقابت جهاني اهميت ويژه‌اي دارد و ما بايد خود را براي مواجهه با اين تحولات آماده کنيم.

نقش هوش مصنوعی در تغییرات جهانی و تأثیرات آن بر نظم نوین

وی در ادامه سخنان خود به تحولات جهانی و نقش هوش مصنوعی در این تغییرات پرداخت و گفت: در کنار قدرت‌های جهانی نظیر ایالات متحده و چین، کشورهای دیگری نیز در حال شکل‌دهی به نظم جهانی جدید هستند. روسیه و هند به ویژه در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارند.

رئيس دانشگاه جامع امام حسين(ع)، به شباهت‌های تاریخی میان وضعیت کنونی و دوران صدر اسلام اشاره کرد و افزود: همانطور که در صدر اسلام، ایران و روم در دو سوی امپراتوری‌ها قرار داشتند و اسلام به عنوان یک نیروی نوظهور جهان را تحت تأثیر قرار داد، امروز نیز انقلاب اسلامی می‌تواند به عنوان یک نیروی پیشرو در جبهه مقاومت و تشکیل دولت اسلامی جهانی عمل کند.

 

 

 

حسنی آهنگر ادامه داد: در این فضا، نقش هوش مصنوعی و علوم شناختی در اداره جهان آینده بسیار مهم است. با توجه به حجم داده‌های گسترده و رشد نمایی آن، کنترل و مدیریت داده‌ها بدون بهره‌گیری از هوش مصنوعی غیرممکن است. این تکنولوژی می‌تواند به طور اساسی در شکل‌دهی به آینده جهان و تنظیم گری‌های نوین نقش داشته باشد.

 

حسنی آهنگر به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت هوش مصنوعی پرداخت و گفت: حضرت آقا به طور مکرر بر ضرورت پیشرفت در این حوزه تأکید کرده‌اند. ما باید در زمینه هوش مصنوعی در رتبه‌های برتر جهانی قرار داشته باشیم تا بتوانیم در این تحولات نقش موثری ایفا کنیم.

وی به بررسی حجم سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه هوش مصنوعی پرداخت و گفت: سرمایه‌گذاری‌های کلان در این حوزه، از جمله ۲۰ میلیارد دلار سالانه توسط کشورهای مختلف، نشان‌دهنده توجه ویژه به این فناوری است. کشورهای پیشرفته در حال حاضر در حال رقابت برای دستیابی به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر در این زمینه هستند.

 

 

 

حسنی آهنگر همچنین به پروژه‌های مهم جهانی نظیر پروژه استارلینگ و نئونی اشاره کرد و توضیح داد: این پروژه‌ها که به ایجاد شبکه‌های جهانی از فضا و زمین می‌پردازند، تأثیرات عمیقی بر آینده جهان و امنیت جهانی خواهند داشت. پروژه استارلینگ با استفاده از تعداد زیادی ماهواره، به دنبال فراهم کردن اینترنت جهانی و نیز تقویت قابلیت‌های دفاعی و امنیتی است.

 

وی به ضرورت تدوین استراتژی‌های مناسب برای آینده تمدن اسلامی پرداخت و گفت: جهان در حال تغییر است و ما باید با توجه به تحولات علمی و فناوری، استراتژی‌های نوینی برای توسعه تمدن اسلامی و حکمرانی هوشمندانه تدوین کنیم. ابزارهای کلاسیک پاسخگوی نیازهای آینده نیستند و باید بر اساس فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی، برنامه‌های آینده را تدوین کنیم.

وی در سخنراني اخير خود به بررسي نقش حياتي هوش مصنوعي در ايجاد تمدن نوين اسلامي پرداخت.

جنبه‌هاي مختلف زندگي، گفت: هوش مصنوعي امروز به عنوان يک ابزار کليدي در تحقق اهداف انقلاب اسلامي و ايجاد تمدن نوين اسلامي مطرح است. اين فناوري مي‌تواند به مديريت و کنترل شهرهاي هوشمند، بهبود سلامت، و توسعه فناوري‌هاي نوين کمک کند.

 

 

 

حسنی آهنگر همچنين به ظرفيت‌هاي گسترده پروتکل اينترنت نسخه شش (IPv6) در شناسايي و ارتباط اشياي هوشمند در سطح جهاني اشاره کرد و افزود: با استفاده از اين پروتکل، تمام اشياي هوشمند از جمله وسايل نقليه، تجهيزات خانگي، و رسانه‌ها به يک آدرس منحصر به فرد تعلق دارند که امکان شناسايي و کنترل هوشمند آن‌ها را فراهم مي‌آورد.

 

وي بر لزوم سرعت بخشيدن به توسعه هوش مصنوعي و علوم شناختي تأکيد کرد و گفت: توسعه سريع فناوري‌هاي هوش مصنوعي، از جمله الگوريتم‌هاي پيچيده و کاربردهاي گسترده آن، به ما اين امکان را مي‌دهد که در عرصه جهاني پيشرفت کنيم و از قدرت و اقتدار بين‌المللي بهره‌برداري نماييم.

 

 

رئيس دانشگاه جامع امام حسين (ع)، به نياز به جبهه‌سازي ملي و بين‌المللي در حوزه هوش مصنوعي و علوم شناختي اشاره کرد و اظهار داشت: براي مقابله با تهديدات نوين و دستيابي به اهداف بلندمدت کشور، بايد يک نقشه جامع و تقسيم کار ملي و بين‌المللي طراحي کنيم. اين کار نياز به همکاري تمامي ارکان کشور و تمرکز بر توسعه الگوريتم‌ها و فناوري‌هاي هوش مصنوعي دارد.

او در پايان بر لزوم توجه به بعد راهبردي و فني هوش مصنوعي تأکيد کرد و گفت: در عصر هوش مصنوعي، همه بايد به اين فناوري تسلط پيدا کنند و از آن به عنوان ابزاري براي پيشبرد اهداف ملي و بين‌المللي استفاده کنند. همچنين بايد توجه کنيم که سرعت توسعه در اين حوزه بسيار بالا است و ما بايد با رقبا در سطح جهاني هماهنگ باشيم.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار