خبرهای داغ:
گفتگوی اختصاصی بسیج مثبت سوژه

قرارگاه جهادی که در کنار موکب داری زائران حسینی، حامی ۷۰ خانواده محروم است

مسئول موکب قرارگاه و گروه جهادی شهید ناصر غلامپور بسیج سازندگی ناحیه امام علی (ع) اهواز از اقدامات جهادی پخت و توزیع ۱۰۰۰ غذای گرم بین نیازمندان، برپایی موکب میزبانی زائران و حمایت از ۷۰ خانواده محروم گفت‌.
کد خبر: ۹۶۲۱۵۲۲
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان؛ علی خمیسی، مسئول قرارگاه شهید غلامپور بسیج سازندگی ناحیه امام علی(ع) با اشاره به اینکه قرارگاه از سال ۹۶ کار خود را آغاز کرده است عنوان داشت: اعضای قرارگاه ما ۱۷ نفر هستند که در مناسبت های مختلف از ایام فاطمیه، عید غدیر، ماه رمضان میلاد امام حسن(ع) ایام محرم و اربعین حسینی مراسم برگزار وپخت غذا، بسته های معیشتی و فرهنگی و... توزیع می گردد.

او ادامه داد: چند روز قبل از اربعین موکب ما برپا می گردد و خدمات از قبیل محل اسکان و استراحت چای پخت غذای گرم خواهیم داشت.

 خمیسی با اشاره به اینکه ۷۰ خانواده محروم تحت حمایت هستند، ادامه داد: کمک های قرارگاه با حمایت خیرین و کمک های بچه های جهادگر قرارگاه صورت می گیرد، 

او افزود: سال اول با ۳۰ کیلو برنج سال دوم با ۷۰ کیلو و امسال با ۱۵۰ کیلو برنج انجام شد و سال به سال به برکت این اطعام حسینی اضافه شد.امسال سومین سال به نیت حضرت رقیه موکب به پا کردیم، توزیع ۴۰۰۰ لیوان شربت و ۱۰۰ کیلو طالبی و هندوانه هم داشتیم.

 

خمیسی با بیان اینکه ابتدای ماه صفر ۷۰ مرغ ذبح و‌توزیع شد، عید غدیر امسال ۱۰ هزار توزیع نان، سال گذشته دهه ولایت ده روز برنامه فرهنگی جهادی داشتیم گفت: بچه های کوچک یک تا چهار ساله مرکز شیرخوارگاه بهزیستی، مراسم برگزار و کیک تولد و پذیرایی، تئاتر کودکانه همراه با مسابقات و اهدا جایزه صورت گرفت.

 

او با اشاره به اینکه کار آموزش و اشتغال برای زنان پرست خانوار توسط قرارگاه صورت می گیرد گفت: دوسال گذشته در ایام دهه ولایت و عید غدیر ۱۲ خانواده محروم در این برنامه ها شرکت کردند و محصولات دستی خود را به فروش رساندند، به ۴ خانواده نیازمند چرخ خیاطی و ۲ دستگاه تنور اهدا شد تا اشتغال به کار داشته باشند.

مسئول قرارگاه جهادی شهید غلام پور می گوید: رزمایش کمک های مومنانه هرسال در شب عید غدیر توزیع بسته هم پخت هزار غذای گرم و برپایی نمایشگاه اشتغال و اهدا هدیه به کودکان صورت می گیرد.

 

خمیسی ادامه داد: امسال در ایام نزدیک به ماه مهر مدارس، پویش مهربانی برای خانواده های تحت پوشش، ۵۰ نفر فرزندان دانش آموز و دانش آموزان بهزیستی، پک های نوشت افزار ۲۰۰ بسته شامل کیف دفتر خودکار و...ان شالله توزیع خواهد شد

به گفته ی وی هرساله در چهار نوبت پک های فرهنگی، بسته معیشتی بسته های یلدایی و فرهنگی، عید نوروز و پک های بهداشتی توزیع می گرد و باتوجه اینکه قرارگاه جهادی فرهنگی است در هر برنامه مراسم بزرگ برگزار و از مسئولین و خانواده ها دعوت و بسته های معیشتی و فرهنگی اهدا می کنیم.

 

او افزود: در بحث های عمرانی، در متروپل آبادان ۲۸۰۰ آب معدنی توزیع داشتیم هرساله ۳۰۰ بسته و در این چند سال بیش از۲۵۰۰ بسته با مبالغ سه الی ۴ میلیون تومانی توزیع شده و بسیاری دیگر از اقدامات جهادی در راستای محرومیت زدایی صورت می گیرد.

 

خمیسی می گوید: برکات این حرکات جهادی خیلی در زندگی ما دیده می شود، یکی از دوستان ما که یک مدت با ماهمکاری می کردند از لحاظ درآمدی هیچ‌چیزی نداشتند، دوست داشت کمک کند، سال گذشته زمان پخت اطعام حسینی به ما ملحق شد، در کارهای اجرایی به ما کمک کردند همان سال از برکت خادمی امام حسین (ع) اشتغال پیدا کردند و سال بعد سرکار رفتند، و از این بابت خیلی ما خداروشکر کردیم از برکات خادم امام حسین (ع) هستن، یکی دیگر از دوستان که نذر مشکلی داشتند در کار جهادی با ما همکاری کردند بعد از اتمام کار، مشکل شان، بعد از ۱۰ روز حل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار