خبرهای داغ:

سردار باز هم به دیدار مادران شهدا می رود

تبریز- سردار عباسقلی زاده؛ فرمانده سپاه عاشورا در ادامه دیدارهای هفتگی با خانواده شهدا، به همراه مدیرکل بنیاد شهید با خانواده شهیدان کاظمی راشد دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۶۲۱۸۱۴
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دیدار هفتگی فرمانده سپاه عاشورا با خانواده شهدا این بار در یکی از محلات قدیمی تبریز و منزل مادریِ شهیدان کاظمی راشد انجام شد.

مادر شهیدان «کاظم و ساجد» کاظمی راشد ۹۳ ساله است. پیر و رنج دیده اما حواس جمع. من که کمی دیرتر رسیده ام به گرمی تحویل می گیرد.  ظاهراً استخوانش مو برداشته و به خاطر ناتوانی جسمی حرکت برایش بسیار دشوار است. 

با همان درد و رنج روی ویلچر به میهمانان خوش آمد می گوید. سردار عباسقلی زاده که رنج و ناراحتی مادر را می بیند، به فرزند ایشان اصرار می کند که مادر را به اتاق استراحتش ببرند. 

سردار باز هم به دیدار مادران شهدا می رود

رشته کلام در دست برادر شهیدان کاظمی راشد می افتد و می گوید: «سردار! این اولین بار است که در 43 سال گذشته فرمانده سپاه استان و مدیرکل بنیاد شهید به دیدار ما آمده است.» 

وب ادامه می دهد: «سردار! ما پدرمان را سال 54 و قبل از انقلاب از دست دادیم. 4 برادر و سه خواهریم. مادرمان به تنهایی ما را بزرگ کرده است. برادر بزرگمان کاظم سال 60 در مهاباد به شهادت رسید و برادر دیگرمان ساجد سال 63 در عملیات بدر و در جزایر مجنون به همراه اصغر قصاب عبدالهی شهید شد. من در عملیات بدر همراه ساجد بودم. 

شهید قصاب عبدالهی که فرمانده گردان بود، گفت: نمی توانم هر دوی شما را ببرم باید یکی از شما همراه من بیاید. می دانست که یکی از برادران ما در سال 60 به شهادت رسیده و نمی خواست هر دوی ما را به عملیات ببرد. پس از کشمش بسیار، ساجد در گروه خط شکن به عملیات رفت...» 

 

در ادامه گریزی می زند به درگذشت همسر حاج بیوک آقا آسایش! و می گوید: زمانی که همسر حاج بیوک آقا آسایش که مادر شهید بود فوت کرد، به ایشان گفتم؛ حاج آقا کارت بنیاد شهید را بدهید تا امور مربوط به دفن در قطعه والدین شهدا را انجام دهم! گفت: ما کارت بنیاد نداریم! بلافاصله با برخی دوستان تماس گرفتم تا از طریق بنیاد مسئله را حل کنیم.  می خواهم بگویم امثال ما از هیچ کس توقعی نداریم. اما علیرغم اینکه والده ما مادر دو شهید است اما تاکنون در هیچ مراسم و بزرگداشتی دعوت نشده است!»

مدیر کل بنیاد شهید، قول رسیدگی و درمان مادر شهیدان را به خانواده ایشان می دهد.

فرمانده سپاه عاشورا با تمجید از برادر شهیدان کاظمی راشد و همسر وی بابت رسیدگی و مراقبت از مادر شهیدان کاظمی می گوید: «نورانیت شهدا از مادر شهیدان نشات گرفته است. همه ما موظفیم خانواده شهدا را تکریم و تعظیم کنیم. این مسئله به تعبیر رهبر انقلاب یک راهبرد دائمی است. این مادر بزرگوار بعد از فوت همسرشان در تربیت و پروش فرزندان و بعد از شهادت فرزندانش در صبر و ایستادگی در فراق ایشان همواره مجاهدت کرده است. در یک کلام عمر او در مجاهدت گذشته است.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار