در جلسه ستاداربعین آ ستانه اشرفیه مطرح شد

برگزاری مراسم اربعین بصورت پخش زنده از شبکه ملی در آستانه اشرفیه

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به میزبانی استان گیلان در مراسم اربعین به باشکوه برگزار شدن هرچه بیشتر این مراسم تاکید کرد و گفت: مراسم اربعین در آستانه به صورت زنده از شبکه ملی پخش خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۸۶۵
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳

برگزاری مراسم اربعین بصورت پخش زنده از شبکه ملی در آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ، خسرو آرنگ فرماندار آستانه اشرفیه در جلسه ستاد اربعین این شهرستان که پیش از ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه مراسم اربعین نماد ایمان، وحدت و مقاومت است افزود: مراسم اربعین که در رثای چهلمین روز شهادت سیدالشهدا و یاران وفادارش برگزار می شود یک پدیده فرهنگی معنوی است که تعهد به اصول اخلاقی و دینی را نشان می دهد.

 

آرنگ از پخش زنده مراسم اربعین به صورت زنده از شبکه ملی خبرداد و افزود: آستانه اشرفیه به دلیل وجود بارگاه حرم سیدجلالدین اشرف(برادر امام هشتم) قطب مذهبی استان گیلان به شمار می رود و در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال و انعکاس پیام اخلاقی و عدالت خواهی، همیشه جلودار است.

 

اسماعیل غفوری رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه با بیان اینکه این مراسم سبقه ۱۴ ساله دارد گفت: همراهی هرچه بهتر و بیشتر دستگاه‌ها در برگزاری مراسم اربعین مورد انتظار است.

 

وی در تشریح عملکرد برنامه‌های مراسم اربعین و آمادگی مواکب در روز اربعین گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی ستاد همکاری دستگاه‌ها ضمن رفع نواقص سال گذشته برخی نقاط قوت در حال تقویت است.

گفتنی است، در ادامه مراسم هر یک از اعضا گزارشی از عملکرد خود را در پیشبرد هرچه بیشتر و بهتر در باشکوه برگزار شدن مراسم ارائه کردند که مطرح شد؛ از ابتدای روز اربعین پیاده روی نمادین از روستاها، بخش ها و شهرهای سراسر استان به منظور حضور در این مراسم با تمهیدات لازم انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار