خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد:

ثبت جهانی هگمتانه و عنوان تاریخ و تمدن ایران زیبنده همدان است

همدان-استاندار همدان گفت: همدان با پیشینه‌ای غنی و تاریخی، به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران مطرح است و ثبت جهانی هگمتانه در کنار این عنوان، بار دیگر اهمیت فرهنگی و تاریخی این منطقه را برجسته کرد.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۹۰
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
ثبت جهانی هگمتانه و عنوان تاریخ و تمدن ایران زیبنده همدان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در مراسم بزرگداشت روز همدان اظهار کرد: همدان با پیشینه‌ای غنی و تاریخی، به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران مطرح است و ثبت جهانی هگمتانه در کنار این عنوان، بار دیگر اهمیت فرهنگی و تاریخی این منطقه را برجسته کرد.

وی افزود: افتخار بزرگی است که بوعلی سینا، دانشمند برجسته ایرانی، اولین درمانگاه نوین زمان خود را در همدان بنا نهاد.

استاندار همدان عنوان کرد: در کتب تاریخی و سوابق او آمده است که همدان نقش مهمی در پیشرفت پزشکی داشته و امروز وظیفه‌ ما است که این سرمایه‌های بزرگ علمی و فرهنگی را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه با تأسیس بنیاد علمی بوعلی، تلاش‌های زیادی برای معرفی این چهره دانشمند به جهانیان انجام شده است، گفت: برای معرفی هرچه بیشتر بوعلی سینا و سایر مفاخر علمی و فرهنگی، نیازمند تلاش مضاعف هستیم و دانشگاه‌ها، مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی باید در معرفی آثار این دانشمند بزرگ و ظرفیت‌های استان همدان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد:بوعلی سینا با ۴۵۰ اثر و تألیف در حوزه‌های مختلف، ستون علم پزشکی است و پزشکی امروز مدیون تلاش‌ها و دستاوردهای او است.

وی ابراز کرد: به برکت انقلاب اسلامی، پزشکان حاذق بسیاری در کشور تربیت شدند و دانشگاه‌ها توسعه یافتند، که این خود مرهون تلاش‌های بوعلی سینا و مسیر علمی‌ است که او پایه‌گذاری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار