امام جمعه تبریز:

باید پیشرفت‌ و آبادانی‌ها برای جوانان تبیین شود

تبریز- امام جمعه تبریز با اشاره به هفته‌ دولت اظهار کرد: خدمات جمهوری اسلامی بعد از انقلاب قابل مقایسه با سایر حکومت‌ها نیست. این پیشرفت‌ها و آبادانی‌ها باید برای جوانان تبیین شود.
کد خبر: ۹۶۲۲۵۸۴
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: بعد از انقلاب تمام راه‌های روستایی از آسفالت برخوردار شدند، آب و برق و سایر انرژی به برخی روستاهای دورافتاده رسیده، بیشتر شهرها از بیمارستان برخوردار شدند و رفاه عمومی بیشتر شده که قابل انکار نیست و این زحمات توسط دولت‌های قبلی و به ویژه دولت شهید رئیسی که با تلاش مشکلات کشور را تا جایی که توانستند حل کردند، انجام شده است.

وی گفت: رئیس جمهور می‌داند که همکاری برای این دولت اول از طرف رهبر معظم انقلاب و مردم شریف که رأی دادند آغاز شده و اکنون نیز مجلس تام و تمام همکاری کرده و به وزرا رای دادند که این اقدامات مسئولیت دولت جدید را بیشتر می‌کند حتی کسانی که رای ندادند نیز با نجابت آماده همکاری با دولت جدید هستند.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه باتوجه به فرمایشات رهبر انقلاب اولویت اصلی کشور اقتصاد است، خاطرنشان کرد: مشکلات اساسی در اقتصاد مشخص است که باید برای آن راه حل در نظر گرفته شود از جمله یکی از مشکلات وابستگی به نفت است که باید آرام آرام قطع شود.

وی ادامه داد: اسراف در هزینه‌ها باید حل شود هزینه‌ای که تمام دولت‌ها برای برخی کارها که مورد نیاز نیست انجام می‌دهند متاسفانه سرمایه‌های کشور را از بین می‌برد.

حجت الاسلام مطهری اصل بیان کرد: نوشتن برنامه میان مدت و بلند مدت برای اقتصاد کشور کافی نیست چراکه امروز مردم گرفتار هستند، گرانی امان آنها را بریده و هرچه سریع‌تر طی اقداماتی باید سفره‌های آنها رنگین شده و مشکلات مادی و تورم کمتر شود. 

وی خاطرنشان کرد: ندانستن اولویت‌ها نیز باید حل شود چراکه هزینه‌های کشور در جاهایی خرج می‌شود که اولویت نداشته و یا از اولویت کمتری برخوردار است. 

وی با بیان اینکه استفاده کمتر از توان داخلی و جوانان باسواد و متخصص نیز یکی دیگر از مشکلات کشور است، گفت: از امکانات داخلی باید استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: همانطور که اهالی فلسطین و غزه از بمباران و جنگ خواب به چشم نداشته‌اند و دائم در ترس بودند اکنون نیز بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی منتظر انتقام باشند آن موقع معنی ترس و مرگ را می‌فهمند.

وی افزود: کسانی که توفیق پیدا نکردند به زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) بروند می‌توانند روز یکشنبه با حضور در مصلی امام خمینی نماز ظهر را اقامه کرده و بعد آن طی راهپیمایی از مصلی به وادی رحمت رفته و از دور نیز به سیدالشهدا عرض ارادت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار