معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان

برنامه های جلوه های عاشقی در ۸ شهر استان گیلان برگزارمی شود

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از اجرای برنامه های جلوه های عاشقی در ۸ شهرستان گیلان گفت و اظهار کرد: در راستای ظرفیت شناسی از هنرمندان بومی شهرستان برنامه های جلوه های عاشقی به منظور معرفی قهرمانان شهید شهرستان بصورت مردمی و شهرستانی برگزار می شود
کد خبر: ۹۶۲۳۱۷۳
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴

برنامه های جلوه های عاشقی در ۸ شهر استان گیلان برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ،سرهنگ احمدرضا منشوری معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست رسانه ای مجموعه نمایش های بزرگ میدانی«جلوه های عاشقی» که امروز در سالن صالحین سپاه قدس گیلان برگزار شد، شهدا را چراغ راهنما برای دنیا و آخرت دانست و گفت: پرواز از بهشت گیلان به سوی انس در خوزستان، ایمان بسیار قوی می خواهد.

 

وی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان و در راستای ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت هستیم گفت: برنامه جلوه های عاشقی یک ویژگی میدانی دارد و آن اینکه شهرستانی اجرا می شود.

 

وی استفاده از ظرفیت شهرستان را به منظور ظرفیت شناسی استعدادهای آن مهم دانست و افزود: ۸ شهرستان در ۱۴۰۳ و ۲ شهرستان در ۱۴۰۴ برنامه را اجرا خواهند کرد. 

 

 سرهنگ منشوری با تاکید بر اینکه ۸ شهرستان کلمه هشت را برای کودکان مقدس بیاموزند، ادامه داد: هم به جهت حرمت امام هشتم و هم اینکه ۸ هزار شهید در گیلان داریم. 

 

وی با بیان اینکه، این طرح از نهم شهریور از آستارا آغاز و تا ۲۲ بهمن در لاهیجان به اتمام می رسد گفت: این موضوع یک سناریو شهرستانی است و هر شهرستان قهرمانان شهید خود را به تصویر می کشد.

 

وی، انتخاب بهترین مکان موجود در شهرستان را برای اجرای برنامه را یکی از خصوصیت برنامه جلوه های عاشقی عنوان کرد و افزود: بهترین سناریو شهرستانی از سوی هنرمندان و اعضای ستاد انتخاب شده است. 

 

وی اضافه کرد: همچنین انتخاب تیم هنرمندان مناسب، هماهنگی بین سناریو، میدان و تیم اجرا از مهمترین خصوصیات است و طرح لباس تیم اجرا، اسانس شهدای شهرستان نیز در این برنامه متبلور است. 

 

 معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه این برنامه ریشه دار است افزود: قبل از انقلاب، در انقلاب، مدافعان حرم و... به صورت نظم خاصی ادامه خواهد داشت که پیوند هنرمندانه بین مخاطب اجرا و سیر تکامل تاریخی را بازگو می کند. 

 

وی همچنین با بیان اینکه این برنامه بیدار کننده، منقلب کننده و آگاه کننده است گفت: این برنامه با هدف های مطرح شده انسان در تکامل ارزش های اسلامی رهنمون می شود. 

 

 سرهنگ منشوری با اذعان به اینکه شهدا نقطه وحدت همه سلایق و گروه ها هستند گفت: برنامه جلوه های عاشقی سیر تکاملی دارد که از نمایشگاه شروع، مرحله رزمایش و مرحله آخر نمایش و تصویر است. 

 

وی یکی از اهداف برنامه جلوه عاشقی را تبیین عملی جهاد تبیین دانست که به روش هنری در شهرستان برای نوجوانان و جوانان اجرا می شود و افزود: همچنین استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی، انقلابی و استفاده از هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی است.

 

 معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان ادامه داد: استفاده از ظرفیت های بومی و شهرستانی در جهت کاهش هزینه‌ها و نیز افزایش تولید برنامه ها با مشارکت مردم از دیگر اهداف جلوه های عاشقی است.

 

وی در خصوص مقدمه سازی و جریان سازی استانی در اجرای دومین کنگره هشت هزار شهید استان نیز بیان کرد: ایجاد فضای مفرح و با نشاط در قالب نمایش، رزمایش و انفجاری و نمایشگاه عملیات فرهنگی که هر شهرستان با توجه به تاریخ شهرستان خود برگزار خواهد کرد‌.

 

 لازم به ذکر است که این برنامه در شهرستان های آستارا ، صومعه سرا ، بندرانزلی ، تالش ، رودبار ،رودسر ، آستانه اشرفیه و لاهیجان در ۱۴۰۳ این برنامه را اجرا و در سال ۱۴۰۴ لنگرودجلوه های عاشقی  و رشت خواهند داشت

ارسال نظرات
آخرین اخبار