خبرهای داغ:
در چهارمین نشست کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی سمنان مطرح شد :   

الزامات توسعه دانش‌محور و رهـایی از اقتصاد تک‌محصولی

در چهارمین نشست کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی سمنان الزامات توسعه دانش محور و رهایی از اقتصاد تک محصولی مطرح شد.
کد خبر: ۹۶۲۳۲۳۳
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، این جلسه که به ریاست دکتر سعید ترکمان ، عضو هیئت نمایندگان اتاق سمنان و با حضور اعضای کمیسیون و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان در محل سالن جلسات  شماره ۲  این اتاق تشکیل شد  ، رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان سمنان از صدور 450 فقره پروانه تحقیق و توسعه در این استان خبر داد.

مهدی میرکو، رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان سمنان در این نشست اظهار کرد: یکی از الزامات توسعه دانش‌محور و رهـایی از اقتصاد تک‌محصولی اعتنای ویژه به مقوله تحقیق و توسعه در بنگاه‌های صنعتی و معدنی است، چراکه تحقیق و توسعه عامل اصلی بهینه‌سازی فرآیندها و به‌کارگیری مناسب منابع طبیعی در جهت ایجاد محصولات باارزش افزوده بالا و رقابت‌پذیر در سطح بین‌الملل و درنتیجه تحقق رشد اقتصادی مطلوب است.
 
وی گفت: پروانه تحقیق و توسعه یا R&D مجوزی است که از سوی وزارت صنایع و معادن پس از بررسی کارشناسی و همچنین دارا بودن شرایط لازم (از نظر تشکیلات سازمانی، تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و تخصصی، نیروی انسانی متخصص) و پس از طی دوره‌های  آموزشی ویژه مدیران تحقیق و توسعه برای دارندگان گواهی تحقیق و توسعه صادر می‌شود.
 
میرکو عنوان کرد: تا کنون در استان سمنان 450 پروانه تحقیق و توسعه برای واحدهای صنعتی صادر شده است. 
وی اظهار کرد: صدور پروانه تحقیق و توسعه برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی، صنایع معدنی و تجاری استان سمنان به منظور ارتقای تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکت‌های تولیدی صورت می‌گیرد.
در ادامه میثم مدرسی، رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات بخش صنعت جذب نیروی انسانی متخصص است. 
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کار در مهرماه امسال به مدت سه روز اظهار کرد: شرکت‌هایی که به دنبال تعامل مستقیم با افراد جویای کار هستند، شرکت‌هایی که به دنبال جذب سرمایه‌های انسانی نخبه و استعدادهای برتر هستند، شرکت‌هایی که به دنبال ارتقای برند و متمایز شدن در بازار رقابتی هستند و افرادی که در جستجوی فرصت‌های شغلی جدید هستند به‌عنوان مخاطبان اصلی این نمایشگاه محسوب می‌شوند.
 
رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه سمنان با اشاره به خدمات و رویدادهای نمایشگاه کار خاطرنشان کرد: 2 رویداد آموزشی برای مدیران و کارشناسان ارشد صنعت با توجه به نیازسنجی انجام شده در راستای حل مشکلات حوزه منابع انسانی در راستای برگزاری نمایشگاه کار برپا می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، بررسی مشکلات حوزه دریافت گواهینامه رتبه‌بندی و توسعه در واحدهای صنعتی استان و بحث و بررسی در خصوص معافیت‌های مالیاتی و گمرکی دارندگان پروانه تحقیق و توسعه از موضوعات مطرح شده در چهارمین جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان بود.
 
در این نشست همچنین آیین‌نامه اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان و بحث معافیت‌های مالیاتی شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی و خدماتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار