خبرهای داغ:
مثبت سوژه/ اشتغالزایی

کمر همت بسیجیان خیر برای اشتغالزایی

تبریز- بسیجیان جهادگر خیر شاید مال و املاک زیادی برای راه اندازی کارخانه های بزرگ و اشتغال برای افراد زیادی ندارند ولی با فکر جهادی و انقلابی در پایگاه های بسیج کمر همت بسته اند و به قود خودشان به جای ماهی دادن، ماهیگیری به مردم یاد می دهند.
کد خبر: ۹۶۲۴۴۵۷
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ امروزه ایجاد اشتغال از اولویت های جامعه است که اهتمام به آن توسط مسئولان امر حایز اهمیت است ولی در این میان عده ای خیر آستین همت در این راستا بالا زده اند تا بتوانند باری از دوش جامعه و سوق یافتن آن به سمت سلامت و امنیت بردارند.

خیرانی که شاید مال و املاک زیادی برای راه اندازی کارخانه های بزرگ و اشتغال افراد زیاد ندارند ولی با فکر جهادی و انقلابی در پایگاه های بسیج کمر همت بسته اند و با آموزش برخی از فن و حرفه موجب اشتغال بسیاری از مردم بخصوص بانوان در قالب اشتغال های خانگی شده اند.

فاطمه خلفی مسئول صندوق قرض الحسنه الزهرا جلفا به عنوان صندوق برتر در وام اشتغال زایی از جمله همین افرادی است که در شهرستان جلفا دست به کار خیر شده است و به قول خودش که می گوید: بجای اینکه ماهی به دست افراد بدهیم سعی کردیم ماهیگیری را اموزش بدهیم.

این بسیجی جهادی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج ادامه می دهد: از سال ۹۵ فعالیت در عرصه اشتغال زایی را آغاز کردیم و پس از کرونا این انگیزه شدت گرفت.

خلفی اضافه می کند: در مرحله اول، آموزش مهارت ها شروع کردیم مثل آموزش خیاطی،( ۷۰نفر به صورت مبتدی و ۳۰ نفر به صورت حرفه ای) مشغول به کار شدند و در آموزش  قالیبافی هم ۲۰ نفر به صوررت مستقیم مشغول کار هستند.

کمر همت بسیجیان خیر برای اشتغالزایی

وی ادامه می دهد: آموزش چرم دوزی، نخ ریسی، پرورش پرندگان زینتی، پرورش گل و گیاه، کمک های اولیه، شیرینی پزی و تولیدات محصولات ارگانیک محلی مثل رب، سرکه، عرقیجات و.سبزیجات خشک کوهی و محلی از دیگر آموزش های ماست که همراه با اعطای مدرک معتبر از سازمان های مربوطه مثل فنی و حرفه ای است.

خلفی بازار فروش محصولات تولید شده را جلفا و شهرستان های اطراف عنوان و بیان می کند: برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های فصلی هم در فروش محصولات خیلی کمک می کند.

کمر همت بسیجیان خیر برای اشتغالزایی

وی همچنین اعطای تسهیلات از طریق صندوق های قرض الحسنه ای برای افراد آموزش دیده را از دیگر اقدامات جهادی نام می برد و می افزاید: این تسهیلات بدون سود و کارمزد درنظر گرفته شده تا افراد بتوانند کار خودشان را گسترش دهند. 

خلفی ادامه می دهد: در حال حاضر چهار صندوق قرض الحسنه با بیش از ۲۵۰ عضو ثابت داریم که تاکنون بالای دو میلیارد تومان وام های خرد و کلان داده شده و بیش از ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند که بیستر آن ها بانوان بی سرپرست و یا بد سرپرست می باشند و برخی افراد هم به کمیته امداد، بهزیستی و موسسات خیریه نیز در این راستا معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه از کارهای جهادی در راستای اشتغال زایی حمایت می کنند، خاطرنشان می کند: در این راستا با گروه های جهادی مثل گروه جهادی شهید عبدالهی همکاری تنگاتنگی داریم.



 

ارسال نظرات
آخرین اخبار