نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

خیرین مدرسه ساز همواره مورد توجه حضرت حق هستند

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز مدرسه سازی را از بهترین کار ها عنوان و با تاکید بر اهمیت تکریم و تجلیل خیرین اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز همواره مورد توجه حضرت حق هستند.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۴۸
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل در دیدار با مدیرکل نوسازی مدارس استان و رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ضمن تاکید بر اهمیت انجام امور خیر در دین اسلام گفت: خداوند در روح انسان بحث عاطفه و احساس را قرار داده است که برخلاف سایر موجودات، با احساس و عاطفه و تعقل به سوی انجام کار ها گام بر می‌دارد.

وی افزود: بعضی از انسان ها در حد غرائض و بعضی ها بالاتر از آن یعنی با احساس و عواطف همراه با تعقل کار می کنند که خیرین مدرسه ساز نمونه بارز این افراد هستند و لذا انسان موفق همانند پیامبران در اوج عقلانیت، عطوفت، در اوج عطوفت، احساس و در اوج احساس، تعقل پیشه می کنند.

حجت الاسلام مطهری اصل ادامه داد: هر انسانی علاقه مند به استفاده از احساسات و عاطفه است و در همه ادیان، به کار خیر توجه ویژه ای شده است؛ بر اساس فرمایشات اهل بیت (ع)، نیت عمل از خود عمل افضل تر است چرا که خداوند حین نیت یک ثواب و در حین عمل ثواب دوم را برای فرد لحاظ می کند.

وی افزود: خود نیت مسئله ی مهمی است و ما باید در جلب رضایت خیرین محترم، نهایت ظرافت را داشته باشیم تا نیاتشان الهی و ارزشمند باشد؛ از طرفی همچنین فرهنگ سازی و انتشار این امور خیر، باعث جذب بیشتر و هدایت مردم به سوی کار های خیر می گردد و در این راستا تقدیر و تجلیل از خیرین مهمترین عامل است که باید در سطح گسترده از این عزیزان تشکر نماییم.

امام جمعه تبریز در ادامه اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت در هر کشوری عامل اصلی موفقیت و پیشرفت جوامع به شمار می آید چرا که اجرای آموزش درست در محیطی استاندارد و امن، جامعه موفقی به وجود خواهد آورد و ما باید در جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه ای به قدرت علم و دانش داشته باشیم و اگر بخواهیم، کشور رو به پیشرفت باشد، باید تلاش کنیم تا نظام تعلیم و تربیت در اوج بدرخشد.

وی افزود: اگر امروزه حسادت و تکبر در جامعه حاکم است، در مدرسه محبت و عشق و علاقه تلقی و تعلیم داده نشده است چرا که همه این ها باید در آموزش و پرورش معنا شود. و در این حین اگر مدرسه نباشد، تمامی آموزش ها هیچ فایده ای نخواهد داشت. امروزه دانش آموزان و نوجوانان ما به ظواهر نیز اهمیت می دهند و لذا این امر نیز باید با دقت و جدیت دنبال شود.

حجت‌الاسلام مطهری در پایان خطاب به حاضرین در جلسه گفت: مدرسه سازی از بهترین کار ها است و شما عزیزان مورد نظر حضرت حق هستید و ما نیز در راستای تشویق و ترغیب خیرین، در خدمت شما عزیزان هستیم و امیدواریم تا شاهد موفقیت های روز افزون شما عزیزان در نهضت مدرسه سازی باشیم. 

ارسال نظرات